Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Men, Skilpadda! Er det mulig å være så freidig at man med den største selvfølge hevder at sin egen umiddelbare oppfatning av et utsagn er den riktige og at andres umiddelbare oppfatninger er småparanoide fortolkninger?!
For det første har jeg slett ikke hevdet det. Jeg har sagt at dette var min tolkning, og jeg kom med den for å demonstrere at det finnes andre tolkninger, som var (etter min mening) minst like sannsynlige som den ElinM hadde. (Jeg har også sagt at jeg mener min tolkning passer bedre med de synspunktene Mim hevder ellers i innlegget og i tråden, noe jeg også synes taler for at den er riktigere. Men jeg har heller ikke nektet for at den "negative" tolkningen er en mulig måte å lese det på, eller at ordbruken kanskje var for sleivete og at dette kan ha kommet i veien for innholdet.)
Og for det andre synes jeg det er adskillig freidigere å umiddelbart karakterisere folk såvidt negativt som det ble gjort her, og å påstå at ens egen tolkning bare er åpenbart "svart på hvitt" det som ble sagt. (Jeg synes man skal ha en del høyere terskel for å tolke folk "stygt" enn for å tolke dem "velvillig", i alle fall dersom det er en diskusjonspartner man vanligvis oppfatter som rimelig og fornuftig.)
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
( ... og din grammatiske forklaring er usannsynlig i mine øyne. Skulle det være slik at noen barn er født ekle - og at de som en følge av dette blir prioritert foran jobb, hjem, etc... ?)
Selvsagt ikke. Det var en ustyrtelig pussig tolkning av det jeg sa. Var det så vanskelig å forstå? Jeg kan gjøre et forsøk til, hvis du virkelig ønsker det.