Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Dessuten er vi tydeligvis også uenige i om barn er viktigst i verden. For meg er mine barn aller viktigst, men det betyr ikke at andre ting ikke er viktige også. Det er jo det hele kjernen i diskusjonen går ut på. Jeg syns det er tydelig at du og andre mener at barn ikke er viktigst. Nå har du også sagt det. Allikevel kritiserer dere meg for å påpeke dette.
Mine unger er for meg det viktigste i verden, det betyr ikke at de er det viktigste i hele verden for alle. Og du må være enig i at det finnes unger som går rundt og tror at de er verdens midtpunkt?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
"De ekle ungene som tror de er viktigere (...)" betyr ikke "De ungene som blir prioritert, blir ekle", det peker derimot på en gruppe unger som er "ekle", og sier at disse ungene tror de er viktigere enn alt annet og mener at de alltid skal prioriteres. Det var slik jeg leste setningen, i alle fall, og ut over det at man kan reagere på å omtale disse ungene som "ekle", så synes jeg denne tolkningen er langt mer rett frem enn den det så ut til at du hadde.
Og så signerer jeg Skilpadda, for hun sier det jeg mener ang. tolking av Mim sitt utsagn, bare litt bedre enn det jeg tydligvis klarer.