Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Jeg har prøvd å forklare ganske grundig hvordan jeg leser den setningen, og jeg er som sagt uenig i at det hun sier er det samme som din utlegning over. Grammatisk så impliserer ikke formuleringen "de ekle ungene som tror de er viktigere" at "unger som tror de er viktigere, er ekle" (på samme måte som at "de røde bilene som har automatgir" ikke impliserer at alle biler med automatgir er røde) - jeg ser at det er én mulig tolkning, men det er langt fra den eneste, og jeg synes helt klart ikke det er den mest sannsynlige. (Og det er ikke fordi jeg har vridd hjernen min for å komme med en velvillig tolkning - min tolkning er slik jeg forstod setningen umiddelbart, første gang jeg leste den.)
Men, Skilpadda! Er det mulig å være så freidig at man med den største selvfølge hevder at sin egen umiddelbare oppfatning av et utsagn er den riktige og at andres umiddelbare oppfatninger er småparanoide fortolkninger?!
I'm not impressed ....
( ... og din grammatiske forklaring er usannsynlig i mine øyne. Skulle det være slik at noen barn er født ekle - og at de som en følge av dette blir prioritert foran jobb, hjem, etc... ?)