Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 14:23   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns også Mim avdekket mye i innlegget sitt. Ting vi kanskje har ant før, men ikke sett henne sette ord på. Jeg konstaterer også at jeg har et helt annet syn på barn og samfunn enn Mim har.

Forsåvidt passer jo uttalelsen om ekle unger godt inn i innlegget hennes, da. Hun syns jo åpenbart det.

Slik jeg leser Mim sitt innlegg så rangerer hun ikke barn under jobb og hus. Mern hun er for, og det er jeg enig i, å inkludere barna i ulike oppgaver rundt om i heimen, for eksempel. At man ikke skal droppe å lage middag på grunn av at ungene vil leke, men heller ta med barnet på matlagingen. Det betyr ikke at man er mer glad i middag enn i barnet, men at man vil lære barnet at middag er viktig, og samtidig hvordan man lager mat. Man trenger ikke krabbe rundt på gulvet og tegne og pusle og leke hele ettermiddagen for å være en god forelder. Selvsagt gjør de fleste dette også, men ikke hele tiden. Dette med en veldig barnesentrert hverdag er jo temmelig nytt, og det finnes flust av unge voksne som ikke har greie på hvordan man baker en kake eller bruker en gressklipper.

I dag som de fleste barn er i barnehage, på SFO og skole store deler av uka, blir det jo ekstra viktig å inkludere ungene i de fleste aspekter i hverdagen. Jeg kjenner en del barn som er vant til å stå i fokus hele tiden hjemme, og om de ikke er ekle, er de i alle fall temmelig slitsomme å få på besøk. Det er faktisk litt synd på barn som kjeder livet av seg om mamma og pappa er utilgjengelige for lek et kvarters tid.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.