Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 21:47   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei altså, blåmugg og kaffe må alle like!

Neida, Men jeg er bare så vant til at alle drikker kaffe, at det er helt snodig å ha noen på besøk som sier nei. Ikke mer liksom. Tanten min drikker heller ikke kaffe, men hun drikker te da, så jeg har alltid et rikt utvalg å by henne på. Og så har jeg venner som elsker kakao, så jeg passer på å ha det og i hus. Men jeg tilbyr alltid kaffe og altså, det er visst noe jeg har fått inn med, eh.. øh, noe jeg er vant til at alltid blir gjort.

Ups, leste med feil briller.

Jeg skjønner det med vin/mat og dele opplevelser altså, og jeg drikker gjerne et glass vin til god mat, som sagt tidligere. Jeg bare klarer ikke å se hvordan det å like/ikke like noe kan være avgjørende for om man velger å være sammen med noen eller ikke, slik det ble skrevet akkurat der.
Du må gjerne drikke vin for min del altså, bare det ikke er hos meg slik at jeg kan rømme om jeg blir utrygg.
Jada jeg vet jeg har mine greier.

Som sagt, jeg skjønner det. *peker på svaret til Milfrid*
Men for all del, jeg har et skrudd forhold til folk som drikker, og det preger hvordan jeg ser på dette. Og jeg personlig hadde aldri kunnet gi alkoholholdige greier en så stor plass i livet mitt at det skulle avgjøre om jeg ... eller jo vent litt. Jeg kan ikke være sammen med noen som drikker mye. :btdt: Så teknisk sett så mener jeg vel akkurat det samme bare med motsatt fortegn? Hm, det var litt merkelig å møte seg selv i døren på den måten der ja. :rødmer heftig:

Inter. Det er overhode ikke rart å ha et anstrengt forhold til alkohol når man har hatt vonde opplevelser knyttet til alkohol. Ikke det spøtt. Det er sannsynligvis rarere om man ikke har et anstrengt forhold til det.

Og ingen vet hva framtiden bringer, og det kunne jo hende at jeg kom i en situasjon der jeg traff Mr. Perfect på alle vis minus at han ikke likte vin. Og hva man gjør i en slik situasjon før man er i den vet man jo ikke. Men skulle jeg lage en profil på en dateside feks, så hadde nok drømmen om vingård vært en del av den. På lik linje med "må like hytteturer", "må like å reise", "må være ferdig med barn", "må like opplevelser og foretrekke et aktivt liv", "kjekt om vi kan trene sammen" osv, osv, osv. :kravstor:

Det er jo ikke sånn at Må like vin er Kravet over alle krav til en mann.

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.