Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 18:21   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg stilte spørsmålet fordi jeg tidligere kanskje ville ha trodd at avholdsmennesker heller ikke serverer vin etc til andre. De fordommene har jeg selv fått grundig avkreftet i egen omgangskrets, men jeg lurte likevel på om det var vanlig.

Jeg tror det er forskjell på de som er avholdsmennesker av prinsipp (det tror jeg egentlig ikke er så mange) og de som ikke drikker fordi de ikke liker det eller av en eller annen praktisk årsak. De første vil neppe servere noe til andre heller, de fleste vil godt kunne kjøpe inn drikkevarer de vet gjestene vil sette pris på.

Men jeg må si at jeg synes ikke det er så rart at man blir møtt med forbauselse, utspørring og nærmest misjonering når man sier neitakk til alkohol når det kommer frem hvordan man blir sett på som selskap. Jeg liker vin. Men for meg er vin en drikk, hverken mer eller mindre. Som kan ha litt bivirkninger hvis man drikker for mye av den. Men jeg skjønner jo at alkohol har en mye dypere sosial funksjon hos mange. For meg spiller det ingen rolle om folk drikker det samme, det er at man sitter sammen og hygger seg som er poenget. Jeg synes egentlig det er litt synd hvis alkohol og hygge/sosialt samvær er så tett bundet sammen at det er vanskelig å forestille seg at man kan ha det like greit sammen med noen som av en eller annen grunn ikke drikker.

Emneord
alkohol, avholdsfolk, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.