|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Pauset
|
Sv: Snåsamannen
Kjære vene. Hvor har du dette fra? Jeg hadde også et reflektert og bevisst syn da jeg ikke trodde på noe. Jeg har respekt for at noen tror og andre ikke gjør det. Jeg tror på min måte, men passer ikke inn i de konservative kristnes rekker.... Jeg dømmer ikke de som er konservative, og jeg har full forståelse for at vi har ulike ståsteder... Jeg tror ikke jeg er den rette å "skyte" her... |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#143 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenHar ikke lest tråden, men tror ikke på Snåsamannen og ville høyst sannsynlig heller ikke forsøkt Snåsamannen hvis jeg eller mine barn ble uhelbredelig syke. Ser at NRK har noen Snåsaplaner på gang. Det kan jo bli interessant (basert på at representanter fra Skepsis sitter i fagutvalget eller noe sånt).
|
|
|
#144 |
|
Erfaren nok
|
Sv: SnåsamannenJeg var hos en healer en gang. Eller. Hun drev med massasje da, og jeg skulle få massert rygg og nakke. Hun spurte om hun kunne få heale meg litt også, og mye av det hun sa synes jeg nesten var litt ubehagelig å høre, fordi det traff så godt. Og da tenker jeg på ting ift meg som person, hvordan jeg takler ting, hva som preget meg der og da etc.
|
|
|
#147 |
|
heimføing
|
Enig med disse to. Selv om jeg er en skeptiker. Min venninne sliter nå med kreft for ørtende gang, og hun har vært hos Snåsamannen nylig. I sommer kjørte jeg henne 50 mil til en annen "leser" en helg. Da hun ringte meg for omtrent ett år siden og fortalte at det var funnet kreft (igjen) og vi hadde en tretimers gråtesamtale på telefonen, der hun bl.a. forbannet Gud som hadde gjort dette mot henne, anbefalte jeg henne å ta kontakt med en prest for å snakke om de tingene. Fordi jeg ikke er den rette til å diskutere hva som er Guds mening, hedning og skeptiker som jeg er. Men hvis det hjelper henne å få snakke med en "ekspert", så anbefaler jeg gjerne en. Hvis det hjelper henne å dra til en healer en dagsreise unna, så kjører jeg henne gjerne. Hvis det hjelper henne å treffe Snåsamannen, så oppmuntrer jeg gjerne til det. Hva som helst som kan gi henne håp, og gjøre at hun blir mer avslappet og får færre bekymringsknuter i kroppen. Selv om jeg liksom ikke tror på noe av det. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Pauset
|
Jeg var hos en dame som drev som healer noen år før jeg ble alvorlig syk. Moren min sendte meg dit, og betalte. Denne healeren skulle ikke ha betalt. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner at det stritter litt i meg når et kommer slike uttalelser. Selv er jeg skeptiker selv etter alvorlige hendelser i livet så er jeg det.
Så fordi du "så lyset" da du hadde "kniven på strupen" så har du nok empiri til å hevde at alle andre vil det også?
Jeg er veldig på linje med Safran i dette her ser jeg.
Det er rimelig mye som gjør meg skeptisk med de som hevder at de har overnaturlige evner av ett eller annet slag. Jeg synes det er direkte uetisk av dem som henvender seg til f.eks. kreftsyke og hevder at de kan helbrede dem. Nå skjønner jeg at denne mannen ikke hevder det men at mange kreftsyke drar til ham alikevel for helbredelse. Vel jeg sier nå en gang bah humbug til slikt. |
|
|
|
#150 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SnåsamannenFørst: Av en eller annen grunn blander jeg Mims og Jessicas juleavatarer her, slik at jeg tror det er Mim som har skrevet det Jessica skriver. Det er veldig surrealistisk.
|
|
|
#151 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg er heilt på linje med Poly. Og eg trur eigentleg at det med kor vidt ein trur på "healing" handlar mykje om korleis ein definerer ordet. Det har t.d. vorte mykje meir stuereint å benytte seg av akupunktur etter at den behandlingforma gjekk frå ein "new age"- status til ein "alternativ behandling"- status. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Tankefull
|
Sv: SnåsamannenJeg ble healet uten å vite om det som 10-åring.
|
|
|
#153 |
|
Mother of Dragons
|
Joralf Gjerstad har en viktig egenskap som gjør at man ikke kan se ned på ham, han tar ikke penger for det han gjør. Når man holder på med alvorlige syke mennesker som får dårlig økonomi fordi de bruker mange penger på "behandlinger" som ikke virker, så blir man takknemlig for at det gjør nå Gjerstad ikke.
|
|
|
#154 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men med all respekt, Esme, ein friskmelder jo sjuke pasientar kvar dag innanfor vestleg medisin også ... |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Mother of Dragons
|
Kreftpasienter pleier ikke å bli friskmeldt uten at det er gjort noen objektive målinger som støtter friskmeldingen. Jeg har ikke vært borte i leger som tør å si til en pasient at de har blitt kreften uten å støtte seg på undersøkelser.
|
|
|
#157 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenMange forskjellige meninger her. Og vi opplever ting og verden forskjellig. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Jeg vil anta at med en slik alvorlig diagnose så fikk du massiv behandling i form av cellegift og stråling? Sist redigert av Skvetten : 28-12-08 kl 10:51. Årsak: Leifen hadde vært her |
|
|
|
#159 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SnåsamannenDet er vel litt svart-hvitt, Skvetten. Det er vel ikke bare "hele" eller "ikke hele", men kanskje et dytt i riktig retning også?
|
|
|
#160 |
|
Passiv
|
Joda, selvsagt er det noen nyanser her. Har hatt hodet litt under armen i formuleringene men dog anser jeg alvorlig sykdom som en ting som er synonymt med medisinsk behandling. |
|