|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Pauset
|
![]() Sv: Snåsamannen
Jeg sliter med treenigheten så jeg har min merkelige tro jeg ;-) Passer ikke helt inn verken her eller der... Sist redigert av Jessica : 27-12-08 kl 00:27. Årsak: skriveleif.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Med & uten trylleformel.
|
Ja, noen har gjort slike erfaringer, men det betyr ikke dermed at alt er svada.
![]() |
![]() |
#108 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: SnåsamannenJeg tror.
![]() |
#109 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde vært veldig interessant å se hvor mange livstruende syke Snåsamannen greier å helbrede, jeg gjetter på at Snåsamannen fort ville blitt mer interessant for vitenskapen om han hadde hatt slike evner.
![]() |
#110 |
Erfaren nok
|
De intervjuet jo legen som bor på samme sted, og som blant annet hadde blitt frisk av en sykdom ved hjep av Snåsamannen. Mener det var noe i øret eller noe sånt. Men han hadde iallefall gitt opp å bli frisk. Og han sa jo selv at han ikke aner hvordan slike ting kan skje, men at han hadde sett for mye til å ikke kunne tro det gikk an. En god del av hans syke pasienter hadde blitt frisk av Joralf.
![]() |
#111 |
ræv med ører
Jeg forstår ikke helt sammenhengen her. Det er mange mennesker rundt om i verden som hjelper andre- helt uten å få igjen noe som helst for det. Det er til og med mange som gjør det uten å noensinne bli nevnt i media eller skrive bøker eller bli lagd dokumentarfilmer av.
![]() |
#112 |
Pauset
|
![]() Sv: SnåsamannenAlle mennesker får selvfølgelig ikke hjelp. Første punkt for å motta hjelp er at man er litt åpen for at det kan være noe i healing. Alvorlig sykdom som har gått for langt kan de verken si at de kan hjelpe mot eller om de kan det. Men om de kan sitt så kan de lindre og hjelpe den syke psykisk, og gi litt energi så livskvaliteten blir bedre. Dette beskrev en av Snåsamannens "sannhetsvitner". Han nevnte i VG at da hans kone var kreftsyk så han hvordan hun fikk gnisten tilbake og litt overskudd slik at hun hadde bedre dager den siste tiden. Det har jeg selv opplevd så sterkt at det tror jeg fullt og helt på. For de som får hjelp er det akkurat det samme om det er psykiske årsaker som gjør at man har det bedre eller om det er healeren som har gjort noe. Det viktigste er at man har det bedre og at man kan få "fri" fra f.eks. dødsangsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Teller ned
Tror ikke det er uenigheten som føles som latterliggjøring, men måten det blir presentert på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
Ok. Jeg kan se at sarkasmen muligens slår noen hakk sterkere inn når man blir betegnet som "ikke åpen nok" og denslags fordi man ikke tror. Derimot ser jeg ingen latterliggjøring av de som faktisk har fått hjelp på den ene eller andre måten. Det er jo en Fin Ting. Å diagnostisere skjeve hornhinner synes jeg ikke helt går inn under helbredelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: SnåsamannenEg trur ikkje på det "overnaturlege" i det, men har absolutt eit holistisk verdsbilde som opnar for at andre ting enn vestleg medisin kan fungere på kroppen. Det kjenner eg jo på kroppen kvar gong eg tek akupunktur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Teller ned
Jepp, det må gå begge veier, de troende latterliggjør også oss som ikke tror. |
![]() |
![]() |