Sv: Snåsamannen
Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.
Jeg mener bare at det er mange som tror annerledes i det øyeblikk livet får kniven på strupen. Og at det er lett å mene mye om ting før nettopp det skjer.
Jeg kjenner at det stritter litt i meg når et kommer slike uttalelser. Selv er jeg skeptiker selv etter alvorlige hendelser i livet så er jeg det.
Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.
Jeg vet litt om noens, men jeg skriver ikke at jeg vet alt om alles, det jeg prøvde å formidle er at vel den største skeptiker kan snu dersom livet snur. Meg selv inkludert. Og at det er mye enklere å mene sterkt og mye om ting i livet man ikke har erfart selv. Meg igjen. Ok?
Så fordi du "så lyset" da du hadde "kniven på strupen" så har du nok empiri til å hevde at alle andre vil det også?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Altså, jeg er forsiktig med å avfeie fyren som en bløff for jeg har for liten kjennskap til ham til å gjøre det, men jeg kan si at jeg i utgangspunktet er veldig skeptisk. På samme måte som jeg er skeptisk til gudetro og engletro og lignende.
Jeg er veldig på linje med Safran i dette her ser jeg.
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Det hadde vært veldig interessant å se hvor mange livstruende syke Snåsamannen greier å helbrede, jeg gjetter på at Snåsamannen fort ville blitt mer interessant for vitenskapen om han hadde hatt slike evner.
Det er forholdsvis uinteressant med gjetning om skeive hornhinner og varme hender på plager som leger ikke engang fant før de ble healet bort. 
Jeg tror som Teofelia at mannen har spesielle evner på det mellommenneskelige plan, men det er et langt steg derfra og til å ha evner til å befri noen fra sykdommer. Så nei- jeg tror ikke.
Det er rimelig mye som gjør meg skeptisk med de som hevder at de har overnaturlige evner av ett eller annet slag. Jeg synes det er direkte uetisk av dem som henvender seg til f.eks. kreftsyke og hevder at de kan helbrede dem. Nå skjønner jeg at denne mannen ikke hevder det men at mange kreftsyke drar til ham alikevel for helbredelse. Vel jeg sier nå en gang bah humbug til slikt.
Uten tvil en mann med menneskelige ressurser og det er klart at det gjør mye for mennesker i en vanskelig situasjon. Alikevel er jeg skeptiker og vil ikke kunne omvendes.
|