Sv: Brelett
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Angående langtidseffekt så blir jeg litt usikker, for er det ikke slik menneskene levde i urtiden og som vi egentlig er mer genetisk tilpasset å leve? Hvorfor snakker de feks. ikke om langtidseffektene av pasta, poteter og ris og brød, som vi ikke har spist i mer enn mellom 150 - 10.000 år? 10.000 år høres mye ut, men det er jo en fis i havet sammenlignet med hvor lenge menneskene har eksistert, og genene våre er jo nesten uforandret siden den gang.
Nå snakker jeg helst om dette med langtidsvirkninger altså, jeg synes det er rart at de bare går ut fra at menneskene kan spise mat som kun har vært tilgjengelig i kort tid, uten problemer, mens de bekymrer seg over langtidseffektene av mat som har vært naturlig tilgjengelig siden urtiden? 
Mulig jeg er helt på jordet, men jeg stusser litt.
Jeg skjønner veldig godt hva du mener Iset og følger mye av det du sier ... Men jeg har litt problemer med å gjøre slike direkte sammenlikninger med hvordan mennesker levde før i tiden. For det første så var mennesker da fysisk aktive nesten hele tiden og for det andre, de spiste "rene" produkter, de var ikke masseprodusert og fulle av dritt if you see what I mean (for å sette det litt på spissen). I USA spiser de store mengder kjøtt, husker ikke hvor mange kilo kjøtt en gjennomsnitts amerikaner har i kroppen men totally disgusting - OG, de har høy forekomst av magekreft. Japanske kvinner har knapt brystkreft ... hvorfor det? Fordi de spiser lite kjøtt og animalsk fett? Eller kanskje fordi de ikke stapper kroppen full av hormoner?
Jeg VET IKKE men bare lufter noen tanker jeg har om dette .... og ja, som dere kanskje forstår så er jeg veldig opptatt av kreft og delvis paranoid 
|