Sv: Brelett
Jeg har vel aldri knapt vært så sunn som da jeg trykte i meg store mengder fett, dvs hadde et rent Atkins kosthold over en lenger periode. Dette var med min leges velsignelse og det gjorde store underverker for kroppen min (jeg har blandt annet PCO men fikk med slikt føde faktisk regelmessig menstruasjon og det hele ...) Blodverdiene mine var veldig bra og ble bare bedre (de er ikke så gode nå med vanlig tradisjonelt sunt kosthold!)
Men jeg synes det er viktig å presisere at et kosthold med så mye fett er basert på lavkarbo, det er ikke sunt med meierismør på 3 brødskiver om dagen, eller med rømme og 4 poteter til middag. Fett i kostholdet er greit så lenge du ikke blander det med stivelse ala typen brød, ris, pasta osv. Dette kan sikkert Iset også utdype på en mye bedre måte en meg.
Jeg holder meg ikke til et slikt kosthold lenger og det av flere forskjellige årsaker. Det sitter blandt annet litt langt inne å fråtse så til de grader i kjøtt og fett. Dessuten så er det ikke forsket på langtidseffekten av et slikt kosthold, selv om helse effekten er meget god umiddelbart for de fleste så er jeg nok litt bekymret for tette blodårer og ikke minst kreft der det er meget godt bevist at kjøtt i store mengder IKKE er bra mtp magekreft og en del andre krefttyper også...
|