|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo for dummies...
Nei du kan spise så mye fett og proteiner du vil så lenge du begrenser karbohydratene til maks 70 gram daglig, ifølge den filosofien jeg har størst tro på og liker best (Lutz). Dette betyr at du kan spise endel knekkebrød (en stk. Wasa Fiberpluss inneholder 5 karber). Du klarer uansett ikke å spise så voldsomme mengder av proteiner og fett siden det metter veldig godt og veldig lenge, så det begrenser seg helt naturlig. Lavkarbo er den perfekte måten å spise på for storspiste matmonser som ikke klarer å begrense seg.
Sannsynligvis ikke, men hos noen kan det det. Kroppen reagerer mer på karbohydrater etterhvert som du har levd på lavkarbo en stund - den venner seg av med det og tåler det ikke like godt lenger. Så du kan risikere å bli veldig dårlig (det blir jeg om jeg spiser hvete, poteter, pasta og sukker nå) og at vekten går opp noen kilo. Men det spørs jo hva og hvor mye du spiser. Jeg mener, spiser du et stykke speltpizza, drikker lavkarboøl eller 1-2 glass vin, spiser litt mørk sjokolade og nøtter osv, så er det jo ikke så ille.
|
|
|