Sv: Lavkarbo for dummies...
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Mener du at jeg kan spise Ryvita med smør og ost og andre godsaker og gå ned i vekt??? Burde jeg ikke kutte ut Ryvitaen da?
Uff. Jeg skulle ønske jeg var filmstjerne og fikk alle måltidene levert på døren. 
Selvfølgelig går du ned i vekt, så lenge du ikke spiser 50 stykker på en dag. Men da bør du jo ha lavkarbo middagsmåltider også, og ikke spise masse poteter, ris og pasta.
Ei som kaller seg Kanel på lavkarbo (hun er på NM også, men under et annet nick) gikk ned 60 kg ved å bytte ut brød med knekkebrød (hun spiste 9 knekkebrød med fett pålegg på hver dag) og kutte ut poteter, pasta, sukker og ris! Hun spiste masse fett, og hadde som regel salater til middagen (hadde gjerne peanøtter i salaten og andre fete ting), eller hun spiste feks. taco med alt tilbehør utenom lefser/skjell og mais. Taco er perfekt lavkarbomat. Du kan jo meske deg med revet ost, rømme, salta, guacamole, løk, salat, kjøtt osv.
Hun gikk over til Wasa Fiberpluss da, siden den har lavest antall karbohydrater (5 netto karber per. stk). Jeg spiser også helst det.