Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 10:38   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg ville da (sær som jeg er) ikke servert alkohol i et selskap hvor det var barn tilstede (ett eneste unntak: bryllup). Og jeg ville reagert SVÆRT negativt om jeg fikk servert alkohol i et selskap med mange barn. Dette gjelder for meg uavhengig av om selskapet er til ære for barna, eller for de voksne. Så lenge barna er tilstede skal det verken serveres eller nytes alkohol. For meg er dette like selvfølgelig som at det ikke røykes rundt barna.

Farlige holdninger synes jeg.

Du bygger jo alkoholen opp til noe kjempespennende og skummelt som kommer frem når barna er borte. Snakk om å gjøre det attraktivt.

Jeg skjønner ikke hvorfor bryllup er noe unntak heller om du føler det så sterkt.

Nå synes jeg ikke fyll rundt barn er akseptabelt, heller ikke i bryllup. Men det er STOR forskjell på å drikke et glass vin eller to og fyll. Jeg er nærmest avholds selv, her går alkoholen ut på dato..... men det er tilgjengelig.

Jeg synes det er tragisk at folk tror at nytes det alkohol må man bli fulle, eller beruset. Eller at noen finner det vanskelig å begrense seg.

Tror nok skillet her kommer ut fra hvilket forhold en selv har til alkohol, om en er av de som må tømme en flaske uansett, så burde en kanskje ikke drikke overhode.

(minner meg på at jeg har en flaske hvitvin i kjøleskapet som må helles ut)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.