Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 10:51   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Farlige holdninger synes jeg.

Du bygger jo alkoholen opp til noe kjempespennende og skummelt som kommer frem når barna er borte. Snakk om å gjøre det attraktivt.

Jeg skjønner ikke hvorfor bryllup er noe unntak heller om du føler det så sterkt.

Jeg synes det er tragisk at folk tror at nytes det alkohol må man bli fulle, eller beruset. Eller at noen finner det vanskelig å begrense seg.

Tror nok skillet her kommer ut fra hvilket forhold en selv har til alkohol, om en er av de som må tømme en flaske uansett, så burde en kanskje ikke drikke overhode.

All forskning viser at selv ett eller to glass vin gjør at folk endrer atferd. Ofte så lite at de ikke merker deg selv, men nok til at barna merker det.

Jeg tror ikke det er "farlig" å holde alkohol unna barnas åsyn. Ei heller forklare at alkohol er for voksne, og kan være farlig. Derimot tror jeg at det er "farligere" for barna å vokse opp med holdninger om at alkohol er en del av hverdagen. Jeg tror nysgjerrigheten på alkohol blir større hos de barna som har sett folk drikke og bli beruset enn de som ikke har sett det.

Forøvrig syns jeg påstandene dine om at de som er i mot alkoholservering med barn tilstede har et problematisk forhold til alkohol er både urimelige og ikke minst unødvendige. Selvsagt har mange mennesker problematisk forhold til alkohol, men jeg tror ikke uten videre det er de som ønsker minst alkohol som har de største problemene.

Har du ikke sett kampanjene fra ett eller annet direktorat hvert år før jul? Om alkohol, fyll og barn? Og hvordan barna opplever å ha berusede (påvirket, ikke fulle) mennesker rundt seg? Og dessuten - om du er aldri så måteholden, hvis du serverer alkohol, hvilken garanti har du for at onkel Arne ikke drikker mer enn han burde? Ønsker du å la dine barn omgås folk som ruser seg?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.