Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva er vold?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 12:18   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er vold?

Understreker at jeg selvsagt forstår at det er helt forferdelig å mistenktes for vold mot barna dine når du er uskyldig. Det er så selvfølgelig at jeg ikke har påpekt det, og jeg diskuterer med det som et åpenbart utgangspunkt. Når jeg da påpeker slikt som at politiet kommer i sivilt som et virkemiddel for å opptre mer diskret, betyr det ikke at jeg tror det da ikke er noe problem lenger. Det er selvfølgelig veldig problematisk for de som opplever det, men jeg tar også utgangspunkt i at det ikke er mulig å fjerne slike opplevelser for alle. Derfor må vi ha fokus på hvordan det best kan håndteres. Jeg synes det ElinM skriver er fint:

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Og kanskje må man også snakke om det i media for å få folk flest til å forstå at dette ikke er til å unngå av og til, og at det blir tatt på alvor og at de som blir utsatt for det skal møtes og hjelpes på en god måte. Da føles det kanskje heller ikke så traumatisk å oppleve det, hvis det skulle skje.

Det vanskelige her er jo skammen, og i hvilken grad folk rundt klarer å holde fantasien i skinner og prøver å holde seg mest mulig rasjonelle til det som skjer, er kanskje det som i størst grad vil lette opplevelsen. Media får vi ikke kontrollert så mye, men hvordan vi snakker om slike saker med folk rundt oss kan jo ha en viss effekt på reaksjonene de det gjelder opplever.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.