|
|
#421 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksen
På skolen til min 7 åring så har de ikke lov til å ha med godteri, jeg anser sjokolade som godteri. Når det er sagt så har de gjerne kjeks med på turdager og det er helt sikkert mer sukker i en kjeks enn i noen biter med mørk sjokolade. |
|
|
|
|
|
#422 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenKatta, jeg får sjelden med meg hva som er i elevenes matbokser. (Og jeg vet ikke om andre lærere som gjør det heller.) Jeg sjekker det ikke opp mot ordensreglene heller. Jeg antar at foreldrene har en tanke eller mening om hvorfor matpakken er som den er, og jeg har tolket godteriforbudet mer i retning av at man ikke går rundt med slikkepinne (stavangersk for kjærlighet på pinne) i friminuttene. |
|
|
|
|
|
#423 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Frukt i matboksenJeg fikk skikkelig lyst til å lage matmuffins her nå, kjenner jeg.
|
|
|
#424 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenKatta, jeg får sjelden med meg hva som er i elevenes matbokser. (Og jeg vet ikke om andre lærere som gjør det heller.) Jeg sjekke det ikke opp mot ordensreglene heller. Jeg antar at foreldrene har en tanke eller mening om hvorfor matpakken er som den er, og jeg har tolket godteriforbudet mer i retning av at man ikke går rundt med slikkepinne (stavangersk for kjærlighet på pinne) i friminuttene. |
|
|
|
|
|
#426 |
|
maler
|
Eldstemann sier at læreren deres reagerer hvis noen har usunn mat av typen sjokoladepålegg på maten. Det har skjedd noen ganger, og hun pleier visst å reagere. Det er visst ikke lov sier han. Helt greit tenker jeg. De begynner jo å bli så store at de smører mat selv mange av dem slik at jeg synes det er bare fint hvis læreren sier fra hvis de har snoket i lørdagsskapet til matpakkesmøringa.
|
|
|
#427 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg vil uansett tro at de andre elevene får med seg om en av klassekameratene har med seg sjokolade. Dersom dette ikke er vanlig og ansett som forbudt på skolen, vil det nok bli ett tema blant dem.
|
|
|
#428 |
|
Kontrollfrik
Uff ja, nøtteallergi har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg håper de ville sagt fra hvis noen er allergiske. |
|
|
|
|
|
#429 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Frukt i matboksenPå trinnet til eldste skal de ikke ha med sitrusfrukter og nøtter pga allergi. Det fikk vi tidlig beskjed om i første klasse. |
|
|
|
|
|
#430 |
|
maler
|
Jeg vet ikke hva hun har lov til og ikke, begge mine unger har lærere av den gamle skolen (over 60 år) og jeg vet ikke om de tenker så mye over det heller. Men de er jo bare 16 elever og de sitter jo rundt læreren i landskapet, så jeg vil tro hun får med seg hva de fleste spiser egentlig. Og det er helt greit for meg at hun uttaler seg litt om hva som er bra mat oppi der.
|
|
|
#431 |
|
Kontrollfrik
Jeg tviler på at noen legger merke til sjokoladen i boksen hennes. Det er en heterogen blanding av ulike typer nøtter, tørka tranebær/ rosiner og noen små helt svarte sjokoladebiter. Hvis jeg antok at dette ville bli et tema blant elevene, ville jeg muligens ha vurdert annerledes. Men jeg må innrømme at det ikke har falt meg inn. Gresskarkjerner er forresten også fint å ha i sånne bokser. |
|
|
|
|
|
#432 |
|
Kontrollfrik
Jo, men det finnes også foreldre som raser over hva lærere blander seg i, så alle er ikke som deg. |
|
|
|
|
|
#433 |
|
maler
|
|
|
|
#435 |
|
Kontrollfrik
Som regel som de er, men jeg har prøvd å riste og smaksette både med salt og chilipulver og mer søt smak, som kanel og kakao. Men det var ikke så vellykket som jeg trodde det skulle bli, for krydderet ville ikke henge fast, liksom. |
|
|
|
|
|
#436 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Frukt i matboksenJeg husker godt at vår lærer sjekket matboksene første skoledag i fjor. Jeg har sendt med henne grove pizzasnurrer, ulike grønnsaker (rå), bær, brødskiver og fiskekaker. Men barnet selv har fortalt at det hender noen har med seg kake osv. Jeg tipper det er engangstilfeller, at det er rester etter barnebursdag og slike ting.
|
|
|
#437 |
|
Kontrollfrik
Sv: Frukt i matboksenJeg må innrømme at jeg har tenkt at å sjekke matbokser på jobb går langt utenfor mitt mandat. Ikke har jeg tid heller. |
|
|
|
|
|
#438 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jeg ble svært overrasket over å se det. Fiskekaken ble kommentert (hun syntes hun var heldig som fikk så god mat), så det var ingen tvil liksom. Vet ikke om det har skjedd etterpå, at matpakkene sjekkes.
|
|
|
#439 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg spiser ofte mat som ikke er favorittmaten min. Enten fordi det er sunnere enn det jeg helst vil ha, det er økonomisk eller jeg blir servert det av andre. Jeg synes det er et poeng å kunne venne seg til å spise også annet enn favorittmaten.
|
|
|
#440 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Frukt i matboksenJeg er jo ikke lærer på barneskolen, så jeg legger meg ikke opp i matpakkene til elevene på samme måte, men jeg legger jo merke til hvem som drikker redbull til frokost, hvem som spiser hveteboller fra kiwi, og hvem som kjøper salat på kiwi, eller har med matpakke. Når noen drar fram halvannen liter med brus så registrerer jeg det og tenker at, jøss - er det ikke nok med en halvliter lenger. |
|
|
|
![]() |
|
|