Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 21:23   #401
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

På samme måte som bleiene er hans, sinksalven, solkremen, skiftetøyet og utetøyet? Og ikke minst fordi når frukten antagelig er det eneste han spiser til dette måltidet så er det kanskje greit at denne frukten da forblir hans mens de andre spiser maten i sin matboks? Eller skal han da sitte og se på de andre spise og så dele sin mat etter måltidet når frukten deles ut?

Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

Gammel 21-08-12, 21:41   #402
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er en vanesak. Spiser du mye 86%, vil 70% etterhvert smake
melkesjokolade.

Jepp! Jeg spiser 86% hver dag, sammen med litt valnøtter etter lunsj. Det er virkelig en vanesak. Valnøtter demper forøvrig bittersmaken i mørk sjokolade.

Jeg har klokketro på at mørk sjokolade er en flott ting å spise, siden jeg har troen på at inntak av antioksidantrik mat er bra. Inntil det motsatte er bevist, iallefall. Mørk sjokolade inneholder masse epicatechin, som er en kraftig antioksidant.

(Jeg forstår likevel at barnehager og skoler har nulltoleranse for sjokolade i alle former, siden det nok er vanskelig å gjennomføre et forbud mot sjokolade som inneholder mindre enn en viss mengde kakao. Hvordan skal man håndheve et slikt forbud? Sjokoladeinspeksjon?)

Gammel 21-08-12, 21:48   #403
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

Det høres flott ut, men jeg regner med at du også er fullt klar over at dette er unntaket. De fleste må ta med nesten alt det der selv. Det stiller seg litt annerledes da, syns jeg.

Gammel 21-08-12, 21:51   #404
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal nekte å svare på spørsmålene fordi "jeg har mine grunner, men nekter å si hvorfor og det at dere mener noe om hvorfor jeg ikke svarer forandrer ikke det faktum at jeg ikke svarer "

...greit, jeg gjør et forsøk.

Rine. Nå har jeg lest resten. Trenger jeg i det hele tatt noen grunn til å sende med ungen en boks med litt nøtter (usaltede cashew, mandler og valnøtter), tranebær og tre-fire små biter 86% sjokolade? Denne boksen skal ligge i sekken hele uka og kommer i tillegg til vanlig skolemat. Jeg aner ikke om skolen har noen regel mot sjokolade, jeg har ikke hørt om det. Så hva er egentlig problemet, mener du?

Hvis skolen, som den eneste i landet, ikke har noen regler mot å ha med sjokolade som skolemat, har jeg ingen problemer med at du sender det med. (Selv om jeg da heller ikke forstår hvorfor du må avklare det med lærer? )

Ja, vi har våre grunner, men hele poenget mitt er jo at grunn er irrelevant, for hvorfor skulle jeg ikke sende med henne det? Fordi det er godteri? Hva er godteri? Hvem definerer godteri? Du?

Skolen pleier å definere sjokolade som godteri, og skjærer for enkelhets skyld all sjokolade under en kam. Mest sannsynlig fordi de har andre ting å holde på med enn å undersøke kakao- og sukkerinnholdet i sjokolade. Det ville jeg trodd at du av alle hadde forståelse for.

Trenger jeg noen grunn? Har det slått deg at hvis jeg sier grunnen her i tråden, så vil folk mene noe om grunnen og hvor god den er, samme hva grunnen er? Forstår du at hva andre mener om min grunn ikke forandrer det faktum at hun får den boksen?

I en tråd om sære matpakker (og foreldre) virker det rart å ikke ville oppgi grunnen til at man sender med sjokolade i matboksen. Jeg skjønner selvsagt også at det faktum at noen vil mene noe om grunnen (vi er på et diskusjonsforum, ja?) ikke kan forhindre deg i å sende med sjokolade, men jeg står fortsatt fast på at grunnen neppe er særlig god når du nekter å oppgi den.

Vennligst svar på alle spørsmålene.

Utført.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:53   #405
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat solkrem (og zink-salve om vi hadde brukt det) og bleier er jeg glad vi tar med selv i barnehagen vår, så får jeg velge merker selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:55   #406
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De har felles solkrem i frøknas bhg også, men fordi jeg foretrekker en som er uten parfyme og som er kommet godt ut av det i tester, i motsetning til den barnehagen kjøper på rema 1000, så har hun med sin egen. Frøkna har også med seg matpakke innimellom til tross for at barnehagen stiller med to brødmåltider til dagen.

Jeg er visst en supersnobb.

Gammel 21-08-12, 21:58   #407
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det spesielt vanlig at skolen har sjokoladeregler? Det har jeg aldri hørt om, og Vesla har fått med en sånn nøtteblanding en gang på uteskolen uten at noen hadde protestert mot det.

Jeg vil forøvrig tro at Hyacinth ikke vil oppgi grunnen fordi den er for utleverende for åpent forum. Og det forstår jeg veldig godt. Særlig når det gjelder ungene.

Er det forresten bare jeg som får flashback til "gode", gamle NM-diskusjoner i kveld? Det ligger en tråd om upassende barne-tv der ute også. Jeg blir rent nostalgisk av dette her.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:01   #408
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På begge skolene lillegutt har gått på har det vært både nøtte- og sjokoladeforbud i klassen/på skolen pga heftig nøtteallergi hos hhv et av de andre barna i klassen og en voksen på skolen

På forrige skolen ble det også gitt beskjed om at de ønsket at vi ikke sendte med søte ting som kaker, muffins, vafler (av den søte typen), potetchips, potetgull eller annet "godteri" osv i matpakken men heller sendte med frukt eller grønnsaker. Helt ok synes jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:02   #409
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk hjem skoleordensreglene til underskrift idag. Ny rektor, nye vaner åpenbart, men det var jo nyttig å se hva som sto der. Både i forhold til søknad om fri (må inn senest 14 dager før og stiles til rektor om det er mer enn 2 dager) og matpakker (ikke tyggis, godteri kun ved avtale med personalet), oppførsel og sanksjoner. Og sykkel, man kan søke om å få bruke sykkel hvis man bor utenfor skolekretsen og bare fra 6. trinn. Så da får man forholde seg til det.

Gammel 21-08-12, 22:04   #410
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er jo i og for seg fornuftig at man ikke tillater godteri og kaker i matpakka på skolen syns jeg.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:24   #411
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis jeg har lagd matmuffins eller vafler av egg og gulrot og kylling (yess, pga medisinsk diett har jeg tilogmed sendt med det) har jeg poengtert på en lapp at det er _ikke_ søtt, det bare ser sånn ut for oss andre

Gammel 21-08-12, 22:26   #412
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Så hvis jeg har lagd matmuffins eller vafler av egg og gulrot og kylling (yess, pga medisinsk diett har jeg tilogmed sendt med det) har jeg poengtert på en lapp at det er _ikke_ søtt, det bare ser sånn ut for oss andre

Det hender at jeg lager grove vafler også, og da presiserer jeg nøye for minsten at de er helt uten sukker, og de er grovere enn kneipp (i den grad kneipp er målestokken).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:47   #413
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

ah, jeg lagde grove vafler her om dagen. Nesten uten sukker. Jeg vil si jeg nå vet hvordan papp smaker med syltetøy på.

Jeg liker å ha litt havregryn i røra, og den må ikke være så utrolig søt, men de greiene der smakte ikke så veldig godt. (havregryn, sammalt hvete og vanlig hvete + egg + skummetmelk og bittelitt smør, og enda mindre sukker)

:digresjon:

Gammel 21-08-12, 22:50   #414
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!

I de fleste barnehagene i vår kommune får man dette, også frokost.

Og det er helt selvsagt at man ikke deler ut andres mat.

Mine skolebarn har fancy matpakker, rett og slett fordi jeg synes det er gøy og gi de litt annet ett brødskiver alltid. Jeg spiser jo variert, da synes jeg de kan det også. Og de koser seg med det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 22:55   #415
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine. Takk for svar. Men du blander mine og dine utsagn sammen til en smørje. Jeg vet hva jeg har sagt, men det er ikke like opplagt for alle.

Har alle skoler sjokoladefirbud? Jeg måtte spørre mannen min her også, for sikkerhets skyld. Ofte er vel godteri forbudt. Som jeg nevnte, anser jeg ikke denne sjokoladen som godteri.

Grunnen til at vår datters hjemmelagede nøtteblandingboks er avklart med skolen er ikke innholdet av sjokolade, men av den enkle grunn at vi har bedt om at hun kan få spise av den når hun har behov for det i løpet av dagen. Fordi hun trenger det. Det var selvsagt ikke noe problem, men jeg ville som lærer selv satt pris på en forespørsel, fordi jeg ellers ikke uten videre tillater spising i timene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:00   #416
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

ah, jeg lagde grove vafler her om dagen. Nesten uten sukker. Jeg vil si jeg nå vet hvordan papp smaker med syltetøy på.

Jeg liker å ha litt havregryn i røra, og den må ikke være så utrolig søt, men de greiene der smakte ikke så veldig godt. (havregryn, sammalt hvete og vanlig hvete + egg + skummetmelk og bittelitt smør, og enda mindre sukker)

:digresjon:

Ha oppi litt banan , most søtt eple, eller honning (tja, sukkerfritt og sukkerfritt...)

Gammel 21-08-12, 23:02   #417
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan egentlig ikke huske å ha lest noe om noe godteriforbud på vår skole når jeg tenker etter. Aner ikke om vi har eller hva.

Det hender at mine to får sjokoladepålegg (sånn dansk i tynne skiver) på maten i helgene. De synes det er litt ekstra stas, og yngste spiser ofte litt mer enn ellers da. Han trenger det lille ekstra, og ikke minst trenger han å spise noe han virkelig liker og kose seg litt med.

Gammel 21-08-12, 23:03   #418
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Rine. Takk for svar. Men du blander mine og dine utsagn sammen til en smørje. Jeg vet hva jeg har sagt, men det er ikke like opplagt for alle.

Har alle skoler sjokoladefirbud? Jeg måtte spørre mannen min her også, for sikkerhets skyld. Ofte er vel godteri forbudt. Som jeg nevnte, anser jeg ikke denne sjokoladen som godteri.

Grunnen til at vår datters hjemmelagede nøtteblandingboks er avklart med skolen er ikke innholdet av sjokolade, men av den enkle grunn at vi har bedt om at hun kan få spise av den når hun har behov for det i løpet av dagen. Fordi hun trenger det. Det var selvsagt ikke noe problem, men jeg ville som lærer selv satt pris på en forespørsel, fordi jeg ellers ikke uten videre tillater spising i timene.

Jeg skjønner veldig godt at dere har fått tillatelse til den boksen som mellommåltid, men du er jo lærer. Hvordan ville du tenke om foreldre som sier "men jeg anser ikke dette som godteri" om noe du har reagert på fordi du mener det er godteri? Jeg tenker for eksempel på den sjokoladen som godteri. Ikke spesielt usunt godteri, men likevel godteri. Fordi det er i kategorien sjokolade. Det er så mange matfilosofier ute og går at jeg skjønner godt skolens behov for å ha klare regler. Og sjokolade er stort sett godteri slik at hvis man skal kunne beholde roen i et klasserom der noen får lov til å spise sjokolade må det være mulig å gi elevene beskjed om at det er søkt om og godkjent på grunn av noe og ikke bare urettferdig.

Gammel 21-08-12, 23:06   #419
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på lage matvafle r av havre og sammalt spelt med litt pizzakrydder i, sånn hvis en vil ha smak på som ikke er søt. :tipser:

Gammel 21-08-12, 23:08   #420
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kanel i røren når jeg lager grove vafler. Dufter deilig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.