|
|
#401 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksen
Du må bare rolle så mye du gidder. Jeg jobber heldigvis i en barnehage nå hvor vi har gratis felles bleier, gratis felles solkrem, gratis felles zinksalve, frukt som inngår i matpengene og jaggu kan vi ikke tilby lånetøy også. Det eneste barna har med av mat, er om de skal spise frokost. Takk & Lov!
|
|
|
#402 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! Jeg spiser 86% hver dag, sammen med litt valnøtter etter lunsj. Det er virkelig en vanesak. Valnøtter demper forøvrig bittersmaken i mørk sjokolade.
|
|
|
|
#403 |
|
Kakemonster
|
Det høres flott ut, men jeg regner med at du også er fullt klar over at dette er unntaket. De fleste må ta med nesten alt det der selv. Det stiller seg litt annerledes da, syns jeg.
|
|
|
|
#404 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Frukt i matboksenJeg lurer på om jeg skal nekte å svare på spørsmålene fordi "jeg har mine grunner, men nekter å si hvorfor og det at dere mener noe om hvorfor jeg ikke svarer forandrer ikke det faktum at jeg ikke svarer |
|
|
|
|
|
#405 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenAkkurat solkrem (og zink-salve om vi hadde brukt det) og bleier er jeg glad vi tar med selv i barnehagen vår, så får jeg velge merker selv.
|
|
|
|
#406 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
De har felles solkrem i frøknas bhg også, men fordi jeg foretrekker en som er uten parfyme og som er kommet godt ut av det i tester, i motsetning til den barnehagen kjøper på rema 1000, så har hun med sin egen. Frøkna har også med seg matpakke innimellom til tross for at barnehagen stiller med to brødmåltider til dagen.
|
|
|
#407 |
|
Borte
|
Sv: Frukt i matboksenEr det spesielt vanlig at skolen har sjokoladeregler? Det har jeg aldri hørt om, og Vesla har fått med en sånn nøtteblanding en gang på uteskolen uten at noen hadde protestert mot det.
|
|
|
#408 |
|
|
Sv: Frukt i matboksenPå begge skolene lillegutt har gått på har det vært både nøtte- og sjokoladeforbud i klassen/på skolen pga heftig nøtteallergi hos hhv et av de andre barna i klassen og en voksen på skolen |
|
|
|
|
|
#409 |
|
maler
|
Sv: Frukt i matboksenVi fikk hjem skoleordensreglene til underskrift idag. Ny rektor, nye vaner åpenbart, men det var jo nyttig å se hva som sto der. Både i forhold til søknad om fri (må inn senest 14 dager før og stiles til rektor om det er mer enn 2 dager) og matpakker (ikke tyggis, godteri kun ved avtale med personalet), oppførsel og sanksjoner. Og sykkel, man kan søke om å få bruke sykkel hvis man bor utenfor skolekretsen og bare fra 6. trinn. Så da får man forholde seg til det.
|
|
|
#410 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Frukt i matboksenDet er jo i og for seg fornuftig at man ikke tillater godteri og kaker i matpakka på skolen syns jeg. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det hender at jeg lager grove vafler også, og da presiserer jeg nøye for minsten at de er helt uten sukker, og de er grovere enn kneipp (i den grad kneipp er målestokken). |
|
|
|
|
|
#413 |
|
Off the map.
|
Sv: Frukt i matboksenah, jeg lagde grove vafler her om dagen. Nesten uten sukker. Jeg vil si jeg nå vet hvordan papp smaker med syltetøy på.
|
|
|
#414 |
|
|
I de fleste barnehagene i vår kommune får man dette, også frokost. |
|
|
|
|
|
#415 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Frukt i matboksenRine. Takk for svar. Men du blander mine og dine utsagn sammen til en smørje. Jeg vet hva jeg har sagt, men det er ikke like opplagt for alle. |
|
|
|
|
|
#416 |
|
|
Ha oppi litt banan |
|
|
|
|
|
#417 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Frukt i matboksenJeg kan egentlig ikke huske å ha lest noe om noe godteriforbud på vår skole når jeg tenker etter. Aner ikke om vi har eller hva.
|
|
|
#418 |
|
maler
|
Jeg skjønner veldig godt at dere har fått tillatelse til den boksen som mellommåltid, men du er jo lærer. Hvordan ville du tenke om foreldre som sier "men jeg anser ikke dette som godteri" om noe du har reagert på fordi du mener det er godteri? Jeg tenker for eksempel på den sjokoladen som godteri. Ikke spesielt usunt godteri, men likevel godteri. Fordi det er i kategorien sjokolade. Det er så mange matfilosofier ute og går at jeg skjønner godt skolens behov for å ha klare regler. Og sjokolade er stort sett godteri slik at hvis man skal kunne beholde roen i et klasserom der noen får lov til å spise sjokolade må det være mulig å gi elevene beskjed om at det er søkt om og godkjent på grunn av noe og ikke bare urettferdig.
|
|
|
#419 |
|
|
Sv: Frukt i matboksenJeg holder på lage matvafle r av havre og sammalt spelt med litt pizzakrydder i, sånn hvis en vil ha smak på som ikke er søt. :tipser:
|
|
![]() |
|
|