Sv: Frukt i matboksen
Katta, jeg får sjelden med meg hva som er i elevenes matbokser. (Og jeg vet ikke om andre lærere som gjør det heller.) Jeg sjekker det ikke opp mot ordensreglene heller. Jeg antar at foreldrene har en tanke eller mening om hvorfor matpakken er som den er, og jeg har tolket godteriforbudet mer i retning av at man ikke går rundt med slikkepinne (stavangersk for kjærlighet på pinne) i friminuttene.
Jeg skal ikke si at jeg aldri har sett i en matboks, men det er i tilfelle tilfeldig. Jeg har sett mat som jeg har tenkt at akkurat den ungen ikke akkurat profittere på, men slik er det jo. Er det et problem at Jens klatrer i gardinene hver dag og jeg vet at det bare er loff og nugatti (for det er jo lov!) i matboksen, så ville jeg vurdert å diskutere det med foreldrene. Men det blir helt hypotetisk.
Hvis noen har behov for å spise utenom måltidene av ulike grunner, så er det helt ok. Det er fint hvis jeg får beskjed dersom noen trenger mat i timene. Men i såfall ville jeg jo tenkt at feks nøtter må være genialt.
|