|
|
#441 |
|
maler
|
Sv: Frukt i matboksenJeg tror ikke våre barns lærere går rundt og sjekker matpakkene, men de er jo i rommet mens de spiser og de snakker jo med elevene slik at det skal godt gjøres å ikke få med seg hva som skjer i rommet. Og jeg vil tro at nugatti på skiva avstedkommer kommentarer fra de på bordet og dermed tiltrekker seg oppmerksomhet. Som sagt, de er ikke så mange i klassen heller.
|
|
|
#442 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenDette var iallefall en underholdende tråd om matpakker, den skal dere ha.
|
|
|
|
#443 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Frukt i matboksen
|
|
|
#444 |
|
Off the map.
|
Takk - skal prøve - selv om jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk. Det blir vel neppe akkurat den oppskrifta, for jeg slumper med alt av vafler, men skal prøve konseptet.
|
|
|
#445 |
|
saftig
|
Om du har i litt vaniljesukker/-dråper og kardemomme, så blir det straks mer vaffelsmak.
|
|
|
#446 |
|
På vei
Sv: Frukt i matboksenJeg har laget grove vafler i mange år, uten sukker. De er kjempegode og ungene elsker dem. I hovedsak bytter jeg bare ut siktet hvetemel med sammalt hvetemel. Kanskje kan jeg finne på å ha i litt rug- eller byggmel om jeg har. Ofte har jeg i rømme om jeg har, og en dæsj smør må til. Vaniljepulver og litt kardemomme er et must. De smaker som helt vanlige vafler etter min oppfatning. |
|
|
|
|
|
#447 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenAngående nøtteallergi, så tror jeg det er vanlig å opplyse om det. Det er jo ingen grunn til å bannlyse en sunn og god matvare så lenge det IKKE er allergikere der.
|
|
|
#448 |
|
På vei
Sv: Frukt i matboksenUngene mine får skolemat, det er veldig lettvint og kjekt. Den lille ulempen er bare at vi har litt for liten kontroll med hva de spiser. |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg aner ikke om alle barneskoler har godteriforbud, men jeg regner med det. Hva foreldrene anser som ditt eller datt, synes jeg må være underordnet. "Har barnet mitt satt krokfot på Per og ledd når han falt, sier du? Vel, jeg anser ikke det som mobbing, så det har jeg ikke tenkt å ta opp med han. |
|
|
|
|
|
#450 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenJeg forstår ikke sammenligningen. Å slå krokfot på noen er galt, etter alles standarder, om det nå klassifiseres som mobbing eller ikke (og det vil selvsagt heller ikke alltid være "mobbing" - det kommer jo an på helheten). 86% sjokolade er SUNT, etter alle rasjonelle standarder. At noen mener at NAVNET i seg selv gjør at det er usunt blir jo litt corny å forholde seg til.
|
|
|
#451 |
|
Halloen!
Sv: Frukt i matboksenVet ikke om dette er lagt ut tidligere i tråden, men jeg synes den passet her. Også. |
|
|
|
|
|
#452 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Frukt i matboksenRine - du treng eit lite sjokolade-kurs
|
|
|
#453 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenHvis Hyacinth, som til og med er lærer selv, og da antagelig ville fått med seg det grøvste av beskjeder, ikke har oppfattet at det er forbud mot godteri/sjokolade, og heller ikke har fått beskjed om det da hun avklarte hvorvidt det var greit med nøtte/bær/sjoko-blandingen, da ER det antagelig ikke noe forbud mot sjokolade, og da står du virkelig og fekter mot vindmøller her. Av og til er du så RAR!
|
|
|
#454 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#455 |
|
Er frisk!
|
Sv: Frukt i matboksenPoenget til Rine er jo ene og alene at det egentlig er irrelevant hva foreldrene anser som godteri/mobbing/passende skiutstyr/mobiltelefon hvis skolen synes noe annet. Jeg oppfatter henne dithen at hun vil ha tilbake litt av den gammeldagse respekten for at "når skolen sier det er sånn, så er det sånn" - at ikke alt skal være opp til hva den enkelte forelder mener er rett for sitt enkeltbarn. At hun brukte Hyacinth som et eksempel (som ikke traff fordi det tydeligvis ikke er noe forbud mot sjokolade på den skolen Hyacinth sender barnet til), men at hovedsaken er en generell betraktning av at foreldre nesten "herser" litt med skolen til tider.
|
|
|
|
#456 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Frukt i matboksenJeg skjønner hvor du vil hen, Oslo, men Rine er rimelig ekstrem i uttalelsene sine. |
|
|
|
|
|
#457 |
|
Halloen!
Ja, jeg er sikkert gal, men jeg skjønner ikke hvorfor hun fuzzer slik med at hun har klarert med læreren at hun får ta med sjokolade, og at hun ikke kan si hvorfor hun har med sjokolade hvis det er 100 % lovlig vare på skolen der ungene hennes går. Why bring it up, liksom?
Men hvis det er det i følge skolen sin bok? Er det fremdeles din bok (eller Hyacinths anseelser) som gjelder? Jeg ser poenget med nøtter med sukker/ kneipp med syltetøy contra mørk skokolade, absolutt. Men jeg tenker at dersom skolen finner det hensiktsmessig å ha et sjokoladeforbud (eller brusforbud eller hvasomhelst) så kan det da vel ikke være så fordømt vanskelig å la være å sende med ungene akkurat de varene på skolen? (Med mindre de bruker det av medisinske grunner slik noen barn i tråden tydeligvis gjør.) Dere må gjerne opplyse meg om hva det er som gjør det så viktig for oppegående mødre og fedre, godt forbi trassalderen, vil jeg anta, gå out of their way for å trosse skolen sine regler når det er så utrolig enkelt å bare følge dem. |
|
|
|
|
|
#458 |
|
Er frisk!
|
Det er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#459 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenMen da blir det så tåpelig å hive seg over Hyacinth og trampe og insistere på at det er galt av henne å sende med sjokolade, at ingen grunn er god nok, osvosv.
|
|
|
#460 |
|
Yes, we can!!
|
|
![]() |
|
|