Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frukt i matboksen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 15:27   #461
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frukt i matboksen

Her er tråden jeg tror du EGENTLIG krangler med: http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=sjokolade

Gammel 22-08-12, 15:27   #462
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

INGEN her har sagt at de vil sende sjokolade med på skolen når skolen har sagt at det er forbudt!!!

Neivel, hva er det da jeg maser om?
(At jeg fremdeles ikke skjønner hvorfor Hyacinth tar opp den fullt lovlige sjokoladen hun sender med i denne tråden, det får vel heller stå for min regning. )

Jeg husker den tråden, Polyanna, men det var faktisk denne tråden jeg kranglet i - og med...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:28   #463
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og hva i all verden er det som er så ekstremt med det jeg skriver?

Det er, om ikke annet, ekstremt masete og ikke rent lite overdrevet i forhold til selve saken. Det er dessuten ekstremt frekt å hevde at Hyacinth ikke vil oppgi grunnen fordi den antakelig er dårlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:29   #464
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anser ikke I-pod som mobil f.eks?

Eller som Knut Nærum sa i et Nytt på nytt-innslag en gang: "Jeg synes ikke Jens Stoltenberg er statsminister."

Sist redigert av Bluen : 22-08-12 kl 16:00.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:30   #465
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hvis det er det i følge skolen sin bok? Er det fremdeles din bok (eller Hyacinths anseelser) som gjelder? Jeg ser poenget med nøtter med sukker/ kneipp med syltetøy contra mørk skokolade, absolutt. Men jeg tenker at dersom skolen finner det hensiktsmessig å ha et sjokoladeforbud (eller brusforbud eller hvasomhelst) så kan det da vel ikke være så fordømt vanskelig å la være å sende med ungene akkurat de varene på skolen?

Nei, det er svært enkelt for meg å la ver å sende med mørk sjokolade. Eg antar at skulen vil rekne dette som uheldig, for dei kan ikkje bruke tid på å sjekke om sjokolade i matboksen er mørk nok. Det er jo ganske logisk syns eg. Men mørk sjokolade er ikkje snop av den grunn.

Gammel 22-08-12, 15:31   #466
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hvis skolen plutselig sier at epler er forferdelig usunt, så skal man ikke krangle på det i det hele tatt fordi SKOLEN SIER DET OG DA ER DET SLIK?

Humbug.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:31   #467
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er sikkert gal, men jeg skjønner ikke hvorfor hun fuzzer slik med at hun har klarert med læreren at hun får ta med sjokolade, og at hun ikke kan si hvorfor hun har med sjokolade hvis det er 100 % lovlig vare på skolen der ungene hennes går.)

Herregud, Rine! Jeg har alltid fått høre at jeg er en kverulant, men du må være den mest kverulerende personen jeg noengang har diskutert med!

Jeg har IKKE spurt skolen om lov til å ta med sjokolade. Jeg har spurt læreren til mitt eldste barn om det er greit at hun har en boks med nøtteblanding (nei, jeg spesifisere ikke innholdet) i sekken, som hun kan spise av når hun trenger det. Utenom måltidene. Dette hjelper min datter til å holde blodsukkeret jevnt gjennom skoledagen, sånn at hun unngår fullstendige meltdowns, særlig når hun kommer hjem. Det har ikke alltid vært sjokolade i den. Det var det denne uka. Jeg har heller ikke spurt læreren om det var greit med usaltede cashewnøtter framfor mandler, eller om hun anser det som godteri. Burde jeg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:32   #468
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan hende det er frekt, Kasia, men jeg er ganske sikker på at jeg har rett. (Hyacinth har f.eks sagt at hun ikke vil si grunnen fordi hun ikke vil at andre skal "mene noe om den"... Jeg synes hun har kommet med ganske mange dustete og merkelige uttalelser i denne tråden, men det er kanskje mer stuerent på FP å være dustete enn ekstrem? Vel, masete har jeg ikke noe ønske om å være, så da lar jeg dere heller kose dere med (den mørke) sjokoladen deres i fred. :stikker:

Elinblu: Akkurat! Bra iallfall en bruker er oppegåenden nok til å få med seg poenget! :grønprikker:

Gammel 22-08-12, 15:33   #469
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan hende det er frekt, Kasia, men jeg er ganske sikker på at jeg har rett. (Hyacinth har f.eks sagt at hun ikke vil si grunnen fordi hun ikke vil at andre skal "mene noe om den"... Jeg synes hun har kommet med ganske mange dustete og merkelige uttalelser i denne tråden, men det er kanskje mer stuerent på FP å være dustete enn ekstrem? Vel, masete har jeg ikke noe ønske om å være, så da lar jeg dere heller kose dere med (den mørke) sjokoladen deres i fred. :stikker:

Da er du i så fall utpreget stueren i denne tråden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:35   #470
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du store...

Eg har forøvrig ei jente som nokså ofte må få saft med sukker og sjokoladekjeks av lærarane. Dei andre barna blir misunnelige. Men ho har medisinske grunnar til det. Poenget er at det er ikkje alltid at ein har full oversikt over alle eventualiterar, alle diagnosar, og at same regel er riktig for alle.

Gammel 22-08-12, 15:35   #471
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er sikkert fullstendig off-topic, men har de ikke friminutt i grunnskolen lenger? Det måtte da blitt veldig forstyrrende om 25 elever når som helst skulle spise litt nøtter midt i timen?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:39   #472
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er dessuten ekstremt frekt å hevde at Hyacinth ikke vil oppgi grunnen fordi den antakelig er dårlig.

Det er nettopp derfor jeg ikke har noe behov for å utdype hvorfor, i hvert fall ikke mer enn jeg allerede har gjort. Jeg trenger ikke rines godkjennelse og er ikke interessert i den heller.

Jeg trenger ingen ordbok heller, Rine. Jeg vet hva ekstremt betyr. Du er for eksempel ekstremt kverulerende.

Og hvis du synes jeg knegger for mye, så er det ikke fordi jeg, som du hevder, har gått tom for argumenter, det er fordi jeg ikke har flere ord for å forklare deg på en slik måte at du skjønner.

Gammel 22-08-12, 15:42   #473
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Elinblu: Akkurat! Bra iallfall en bruker er oppegåenden nok til å få med seg poenget! :grønprikker:

1. Du er alltid sikker på at du har rett. Alltid.

2. Kan du eksemplifisere hva jeg sier som er dustete? :domm:

Gammel 22-08-12, 15:42   #474
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så hvis skolen plutselig sier at epler er forferdelig usunt, så skal man ikke krangle på det i det hele tatt fordi SKOLEN SIER DET OG DA ER DET SLIK?

Humbug.

Selvfølgelig ikke. Da er vi tilbake til overdreven respekt for skolen. Men når skolen bestemmer regler som 90% av foreldrene synes er greie (ikke ha med sjokolade, ikke ha på mobilen i timene, osv) - SÅ kunne det vært greit om de siste 10% kunne finne seg i det og ikke lage masse styr for å få i stand unntak - hvis det ikke er en spesiell grunn til det. Jeg har ALDRI hatt noen problemer med å tilrettelegge av medisinske eller sosiale årsaker, men hvis grunnen bare er at "jeg synes det er så lurt å spise mørk sjokolade i løpet av dagen" - da synes jeg de kan ta den sjokoladen hjemme og ikke kreve spesialtilpasning på skolen. Jeg hadde forøvrig ikke hatt noen problemer med å forstå Hyacinths grunn og godkjenne den nøtteboksen (men helst i forbindelse med friminutt).

Gammel 22-08-12, 15:45   #475
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Dette er sikkert fullstendig off-topic, men har de ikke friminutt i grunnskolen lenger? Det måtte da blitt veldig forstyrrende om 25 elever når som helst skulle spise litt nøtter midt i timen?

Alt for mange elever i skolen er alt for vant med å gjøre det de vil og å dekke de behovene de har akkurat i det behovet oppstår. Det være seg å tisse, drikke, spise, prate, surfe på nettet etc. Denne trangen til å øyeblikkelig tilfredsstille egne behov mener jeg at de har lært av foreldrene sine. Og siden det gjelder så utrolig mange så er det nok, dessverre, i ferd med å bil vanlig kutyme. Det å innrette seg et system og et fellesskap, i klassen f.eks., er i økende grad bare en byrde som man egentlig ikke syns er så viktig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:53   #476
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og sammen med dette forsvinner evnen til å forstå forskjellen mellom behov og ønsker. Noe også veldig mange foreldre bidrar til.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:56   #477
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Alt for mange elever i skolen er alt for vant med å gjøre det de vil og å dekke de behovene de har akkurat i det behovet oppstår. Det være seg å tisse, drikke, spise, prate, surfe på nettet etc. Denne trangen til å øyeblikkelig tilfredsstille egne behov mener jeg at de har lært av foreldrene sine. Og siden det gjelder så utrolig mange så er det nok, dessverre, i ferd med å bil vanlig kutyme. Det å innrette seg et system og et fellesskap, i klassen f.eks., er i økende grad bare en byrde som man egentlig ikke syns er så viktig.

Det er dette som er problemet, ja.

Gammel 22-08-12, 15:57   #478
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg er enig i det. (Men jeg kan ikke helt se hva det har med våre nøtter å gjøre.)

Gammel 22-08-12, 16:03   #479
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Akkurat: Når sjokoladen blir til nøtteblanding på s. 24 for deretter å bli til epler (for det er akkurat det samme, og dermed faller jo hele grunnlaget for diskusjonen bort ) da er det iallfall på tide å gi seg.
Jeg kverulerer sjelden med folk jeg synes skriver ting som gir mening, selv om jeg kanskje skulle ønske det de sa ikke ga så god mening, ( ) men når folk kommer med meningsløse påstander og ikke klarer/gidder å svare skikkelig for seg (med unntak av noen velplasserte kneggesmileyer her og der) da kommer virkelig kverulanten fram. Hycinth: Du har skrevet mye rart i denne tråden, men hvis du leser Stoltenberg-kommentaren til Elinblu, skjønner du sikkert hvilket utsagn som virkelig tok kaka.
Vel, vel, jeg tar til etterretning at jeg har kverulert på grensa til det ekstreme i denne tråden og velger å ta ansvar og gå på dagen. Både fordi jeg ikke gidder mer, og fordi jeg faktisk må gå.

Gammel 22-08-12, 16:03   #480
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er enig i det. (Men jeg kan ikke helt se hva det har med våre nøtter å gjøre.)

Det har sikkert noe med at det ble nevnt tidligere i tråden og så bare brukt som et eksempel på en mattype fordi det var den man husket.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.