|
Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Peppy!
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?
Apselutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
By the Sea
|
Jepp. Et kvalitetsstempel. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#203 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Hadde han halv bart, eller? Kjenner at budskapet ble
![]() |
#204 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merkelig. Det må da være et nettfenomen. IRL er det iallfall ikke slik at jeg er ufin mot diskusjonspartnere jeg ikke liker. Det finnes f.eks kollegaer som jeg liker bedre enn andre, men terskelen for kalle dem dust i en diskusjon er faktisk like høy som den er for å kalle vennene mine for en dust.
Ingen er da uenig i dette? Dvs: Jeg er iallfall ikke uenig i dette. Tråden handlet i utgangspunktet om personangrep, ikke om hvorvidt man alltid er enig med vennene sine. Skilpadda forsto for øvrig hva jeg mente lenger oppe her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
By the Sea
|
![]() |
#206 |
Bedreviter
|
Du om det. Jeg har vært ufin mot diskusjonspartnere mange ganger, også i RL. Heldigvis er det sjelden jeg blir servert sånt svada og vås i RL som jeg av og til leser her inne. Da hadde jeg seriøst slitt i forholdet til folk rundt meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
By the Sea
|
Heldige du!
![]() |
#208 |
Bedreviter
|
Hehe. Jeg bor i FP-land, ser du. Det er i grunnen ganske deilig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
flisespikker
|
Jeg tenkte ikke egentlig bare på å være ufin, men generelt om å forholde seg annerledes (og snakke annerledes) til folk man kjenner og liker enn til folk man hverken kjenner eller liker. Og det nekter jeg å gå med på at er et "rent nettfenomen".
![]() |
#210 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Som relativt ny på forumet, og derfor også nokså uinvidd i klikker, båser, Enkelte, Noen og Elefanter kan jeg avsløre at det for min egen del ble temmelig raskt klart at dette så absolutt er et fenomen som kan være godt synlig her inne |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Halloen!
Ufin, som å f.eks si: "Ditt nek, du burde aldri hatt barn!" ? Slik er aldri jeg RL, selv om jeg også opplever svada og vås rundt meg. Jeg kan bli høylydt uenig, kan være ganske krass, men personangrep og "namecalling" vokste jeg av meg på barneskolen en gang. Jeg fikk ikke bruk for det før jeg entret FP for noen år siden. Da innså jeg at den eneste måten å få enkelte til å klappe igjen på, var å gi tilbake med samme mynt. Jeg tror likevel jeg kan si med hånden på hjertet at jeg aldri har vært den første i diskusjonen som har kommet med personangrep. Bortsett fra en gang. Mine personangrep/ufinheter blir også bare brukt på folk som er særdeles ufine mot meg. (Igjen, bortsett fra en gang...) Heldigvis er det bare en håndfull mennesker her inne som har lett for å ty til utskjellinger når de går tom for argumenter, så det er ikke så ofte jeg trenger å gå over til "the dark side."
Klart man forholder seg annerledes til folk man liker. Jeg snakket bare om det å være ufin og å komme med personangrep. Synes ikke det er rart i det hele tatt om man fjaser mer med vennene sine på forum, eller har en høyere terskel for å være krass mot dem i en diskusjon. Jeg synes likevel det er merkelig om normal folkeskikk blir lagt på hyllen selv om man ikke "liker" noen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Bedreviter
|
Nei, absolutt ikke, men det tror jeg aldri jeg har skrevet til noen her inne heller. Jeg har derimot ledd rått og svært nedlatende (se for deg en fire–fem rofler på rad) av en kollega som påsto at det var synd på ungene mine som måtte være i barnehage fordi moren deres prioriterte å jobbe i stedet for å være sammen med barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Halloen!
Å, sånn ja. Le rått av noen gjør jo jeg også. (Rå latter forekommer i det hele tatt svært ofte hos meg IRL |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Passiv
|
Jeg tror Milfrid kanskje elsker meg bittelittegranne jeg.
Jeg har lyst til å kommentere litt seriøst i denne tråden også. (Nå svimte vel alle av.) |
![]() |
![]() |
#215 |
Halloen!
Det der tenkte jeg faktisk på da jeg skrev her inne i går. Jeg tror nemlig du har rett. Du er en person som deler mye, og du er flink til å være positv og støttende overfor andre brukere. Du har gått inn for å bli kjent med folk, og det har du klart. Jeg tror nemlig heller ikke at de mest profilerte her inne er en lukket gjeng som det er umulig å få innpass i. Min nettoppførsel er noe annerledes enn din: Jeg deler ikke mye, iallfall ikke noe av veldig privat karakter, jeg ber ikke om tilgang til blogger, derfor har jeg heller ikke tilgang til mye av det andre deler, og "kjenner" sikkert ikke mange av de andre brukerne like godt som jeg kunne ha gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Det er utrolig hva dere klarer å lese inn i innleggene mine. Sist redigert av Imma : 27-03-10 kl 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Ringskrømt
|
Jøss, du har virkelig høye tanker om forumbruker'n din!
![]() |
#218 |
Glamorøs
|
Jeg syns det er veldig skjeldent at de som er nevnt som profilerte brukere over her får fjørti tilber-innlegg, jeg syns det som regel er de som er uenige med dem som får det.
![]() |
#219 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?Tenker også som Smilefjes at det ikke er vanskelig å bli kjent her inne om man bruker en del tid her og byr på seg selv. Er seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Ringskrømt
|
Jeg tror jeg er en ganske misforstått bruker på akkurat det punktet. Jeg prøver ikke å fremstå som hard, slem eller skummel, jeg kan derimot være litt direkte og rett på sak, men den egenskapen deler jeg med ganske mange her inne.
![]() |
Emneord |
personangrep |
|
|