Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 08:23   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ufin, som å f.eks si: "Ditt nek, du burde aldri hatt barn!" ?

Nei, absolutt ikke, men det tror jeg aldri jeg har skrevet til noen her inne heller. Jeg har derimot ledd rått og svært nedlatende (se for deg en fire–fem rofler på rad) av en kollega som påsto at det var synd på ungene mine som måtte være i barnehage fordi moren deres prioriterte å jobbe i stedet for å være sammen med barna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 08:40   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, absolutt ikke, men det tror jeg aldri jeg har skrevet til noen her inne heller. Jeg har derimot ledd rått og svært nedlatende (se for deg en fire–fem rofler på rad) av en kollega som påsto at det var synd på ungene mine som måtte være i barnehage fordi moren deres prioriterte å jobbe i stedet for å være sammen med barna.

Å, sånn ja. Le rått av noen gjør jo jeg også. (Rå latter forekommer i det hele tatt svært ofte hos meg IRL ) En sånn kommentar hadde garantert fått fram en nedlatende tone hos meg også, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 09:05   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

(dæven, det er gøy med smilefjes!)

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

eg må innrømme at jeg ikke er noen andre steder lengre, jeg får helt krupp av å ikke kunne bruke smilefjes

Jeg tror Milfrid kanskje elsker meg bittelittegranne jeg.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det så farlig å si hvem som er av de mest profilerte, da?
Jeg tenker at Skilpadda, Esme, aC, Polyanna, Madam Mim, Skremmern, Smilefjes, Sitron, 007, Safran + noen til er ganske så kjente. Om de er i samme "gjeng" og alltid har de samme meningene, kan jo diskuteres, men at det kan vel ikke være noen tvil om at mange kjenner til dem? De har jo også vært her lenge, og har mange innlegg, så i grunn er det vel ikke så rart om de er "profiler" heller. Sånn: Der var katta ute av sekken. Håper ingen føler seg fornærmet over å ikke være nevnt.

Jeg har lyst til å kommentere litt seriøst i denne tråden også. (Nå svimte vel alle av.)

Jeg kjente kun en bruker her inne da jeg registrerte meg. Jeg visste ikke hvem eller hvordan de forskjellige var. Ikke hvem som var profilerte eller ikke heller. Jeg rotet rundt masse, leste, skrev, forsøkte å bli kjent og ble etterhvert godt kjent med mange. Nå ser jeg at jeg nevnes i et selskap med mennesker jeg ha den dypeste respekt og beundring for og det gjør meg utrolig glad og stolt. Tusen takk.

Det jeg vil kommentere er at jeg syns ikke det har vært noe vanskelig å bli kjent med noen eller komme innpå her inne. Jeg har antagelig delt mer av meg selv enn mange velger å gjøre og det er nok en av grunnene til at mange føler at de kjenner meg. Men om man vil bli kjent med de som er ramset opp her så er jo ikke det noe som er vanskelig. Det er en mulighet som er åpen for alle som vil i utgangspunktet. Det er ikke en ekskluderende gjeng mennesker som holder andre på avstand - tvert imot.

Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 09:37   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det jeg vil kommentere er at jeg syns ikke det har vært noe vanskelig å bli kjent med noen eller komme innpå her inne. Jeg har antagelig delt mer av meg selv enn mange velger å gjøre og det er nok en av grunnene til at mange føler at de kjenner meg. Men om man vil bli kjent med de som er ramset opp her så er jo ikke det noe som er vanskelig. Det er en mulighet som er åpen for alle som vil i utgangspunktet. Det er ikke en ekskluderende gjeng mennesker som holder andre på avstand - tvert imot.

Det der tenkte jeg faktisk på da jeg skrev her inne i går. Jeg tror nemlig du har rett. Du er en person som deler mye, og du er flink til å være positv og støttende overfor andre brukere. Du har gått inn for å bli kjent med folk, og det har du klart. Jeg tror nemlig heller ikke at de mest profilerte her inne er en lukket gjeng som det er umulig å få innpass i. Min nettoppførsel er noe annerledes enn din: Jeg deler ikke mye, iallfall ikke noe av veldig privat karakter, jeg ber ikke om tilgang til blogger, derfor har jeg heller ikke tilgang til mye av det andre deler, og "kjenner" sikkert ikke mange av de andre brukerne like godt som jeg kunne ha gjort.
Jeg registrerte meg ikke på FP for å få nye venner. (Jeg registrerte meg ikke for å få uvenner heller, for all del. ) For meg er forumet mer et tidsfordriv, noe jeg gjør i stedet for å se på TV, eller gjøre husarbeid (mest det siste ) Jeg er selvfølgelig klar over at jeg kunne opptrådt annerledes i diskusjoner; vært mindre krass, mindre bastant, mer ydmyk og alt det der, og at folk da muligens ville "likt" meg bedre, men så er det heller ikke alfa og omega for meg at alle skal like meg. Jeg tror nok mange her gjør det, altså, men det er også mange som ikke gjør det. På samme måte som det er brukere her jeg setter mer pris på enn andre, selv om jeg ikke kan si at noen av de er "vennene" mine. Jeg synes faktisk situasjoen er helt grei, jeg, all den tid jeg selv har lagt føringene for hvordan mitt FP-liv skal være. Jeg kan derimot tenke meg at det er mindre greit for en mer "stillferdig" bruker, som egentlig har oppført seg ganske så bra, men likevel ikke får innpass/blir ignorert.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:33   #5
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det bare jeg som er litt rar slik? Noen av de menneskene jeg liker aller best her i verden er de som jeg er mest uenig med og som i utgangspunktet er totalt ulike meg selv.

Konstaterer at jeg liker å krangle.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.