Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Bina er ikke helt på villspor, selv om det selvsagt ikke gjelder alle katteeiere. I og med at katt er gratis, så er det veldig mange som skaffer seg en uten å tenke på konsekvensene av dyrehold. Det er jo ikke uten grunn at man har altfor mange katter i Norge, og at Dyrebeskyttelsen sender ut pressemeldinger om at det er et problem med etterlatte katter hvert eneste år. Katt blir sett på som enkelt, kvalitetene som trekkes frem ved katter er ofte at de er selvstendige og greier seg selv.
Ja, jeg tror også det er et poeng. Men det er litt for enkelt å si det sånn som bina sier det. Det er jo nettopp fordi det fødes alt for mange kattunger at det blir sånn at folk tar til seg katter også tror jeg. Vår katt fikk jo 6 kattunger første gang. Vi tok en selv, ga bort 2 og så tok F livet av resten. Så steriliserte vi frøkna. Men vi har ikke kastrert sønnen i huset enda, men det skal vi få gjort. Men som sagt. Jeg tror at det burde vært et system der folk kunne fått sterilisert/kastrert katta si gratis, iallefall for en periode. Da vi var det ble det rundt 2000 kr, og jeg er ganske sikker på at mange ikke koster på det. Dessverre. Særlig de som har hannkatt, for de merker jo ikke det på samme måte som de som har hunnkatt og som får ei gravid katt i hus.