Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 14:44   #301
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg mener faktisk at katteeiere generelt er mer egoistiske og hensynsløse enn hundeeiere.

Hundeeiere! Don't get me started! Jeg mener ikke at alle hundeeiere er idioter, eller at hunder er verre enn katter eller vice versa. Men hallo! Hva er det som skjer med hjernene til enkelte hundeeiere om vinteren? Går de i dvale? Tror de at siden hundebæsjen blir borte i snøen, så blir den borte på ordentlig? Om Leif Juster hadde levd, hadde jeg fått ham til å fremføre en "Sinna mann"-sketsj om temaet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:45   #302
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Rine - jeg synes du tar helt av i stilen på innleggene dine i denne tråden.

Nok en gang - jeg synes også det er en god idé å forby katter i rekkehusbebyggelse.

Men her er greia, du kan ikke forby folk å eie innekatter. Mange borettslag har prøvd seg, men du kan ikke forby dyr som er inne i leiligheten. Det betyr at burdyr, fugler og innekatter kan ikke lovreguleres.

Men så er det jo sånn at innekatter ikke er bare inne, selvsagt.

Vi har bodd i et borettslag hvor det var strengt med dyr. Hund måtte man søke om, og katt var i utgangspunktet forbudt, inntil noen fant ut at loven sa at man ikke kunne nektes å ha "innekatt". Så dermed ble jo alle kattene "innekatter", selvsagt, men når dører og vinder sto åpne så var de selvsagt ute. Og tisset og bæsjet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:45   #303
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hunder dreper ikke katter.

Det gjør derimot rever - de tar sin fair share i løpet av et år og det er sånn det skal være, det.

Å, får du et par skikkelige polarhunder så tror jeg nok at de gjerne tar en katt hvis de får sjansen.

Gammel 07-04-10, 14:46   #304
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine - jeg synes du tar helt av i stilen på innleggene dine i denne tråden.

.

Hm...og så jeg som synes jeg er både saklig og alt. Mener du det er å gå for langt å spøke med rottegift på terrassen, eller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:50   #305
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm...og så jeg som synes jeg er både saklig og alt. Mener du det er å gå for langt å spøke med rottegift på terrassen, eller?

Nope!

Jeg bare kjenner aggresjonen ditn helt hit, og jeg er stressa nok fra før i dag.

Gammel 07-04-10, 14:51   #306
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dulter kraftig på Kanina. Det jeg er nødt til å si oftest til sønnen min på vei til barnehagen er "pass deg for bæsjen!" De ligger tett i tett. Jeg skjønner ikke at hundeeiere ikke syns det er like ekkelt som andre, de går jo ofte samme lufteruta hver dag. Vårråtne hundebæsjer er virkelig motbydelig. Heldigvis tok regnet i påsken knekken på endel av dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:52   #307
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hunder dreper ikke katter.

Det gjør derimot rever - de tar sin fair share i løpet av et år og det er sånn det skal være, det.

Å, jo da. Hunden min (ikke en diger polarhund) hadde glatt drept en katt. Ikke at jeg har lyst til at den skal gjøre det da, og jeg har den jo i bånd.

Rever tar også katter ja.

Gammel 07-04-10, 14:53   #308
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Heldigvis tok regnet i påsken knekken på endel av dem.

Evt vannet dem ut og smurte dem utover et enda større område, tenker jeg vi sier.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:54   #309
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Evt vannet dem ut og smurte dem utover et enda større område, tenker jeg vi sier.

:kvalm: Min eneste trøst er at det er verre i Paris. Fytti, der er det mye hndebæsj der!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:55   #310
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Hundeeiere :grumle: - Noen av dem tror jo at hunden dems er verdt mere/like mye som barnet mitt.
Hund og barn møtes, hund skremmer barn og velter barn overende, hundeieren kaller det kulturkollisjon - hunden tror jo at barnet vil leke når det løper vekk med armene i været! Det må jo jeg forstå.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:55   #311
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Reagerer ikke på rine i denne tråden, i forhold til mange andre tråder.

Dyreeiere og hygiene. Der tror jeg det ligger noe. Vi hyler i andre tråder her inne om at mennesker tar uvaskede fingre i munnen på babyer. Hva er det som gjør at det er greit at katter går oppe på kjøkkenbenken, at de kan komme inn på natta med mus i munnen, at de kan slenge seg i andres utemøbler, at de tisser i barnas sandkasse, at hunder spiser middagsrester fra middagstallerkener, at små rotter slippes ut av buret for å få fri for å småskvette litt tiss på sofaen, at hunder kan sleike eieren og dens barn på hånda (og noen ganger i munnviken :grøss: )? For meg er ikke dette "slik naturen er". Jeg syns mange dyreiere generelt har vanskelig for å se seg selv utenfra.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:56   #312
bina
Ustabil

Standard

Jeg syns du har vært svært saklig i denne tråden. En liten rottegift-spøk må man da kunne tåle, det var jo åpenbart at det var en spøk.

Gammel 07-04-10, 14:56   #313
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Legg så til at mange katteeiere også syns det er helt greit å kverke noen kattunger som kom så ubeleilig, og i tillegg mener at det burde være gratis å forhindre kattunger - samfunnet burde jo betale, sant?

Det der var vel et kakk i hodet på meg eller?

Min mann synes virkelig ikke det var helt greit å ta livet av kattunger. Men vi beholder ikke 6 stk uten at vi vet om vi får plassert de til et ok sted. Og det er ikke forbudt å ta livet av kattunger, og det er ikke sånn at vi synes det var særlig gøy. Men når en katt får kattunger første gang kan det være alt fra 2 til sikkert 6-7 kattunger. Det vet man jo på en måte ikke på forhånd? Og selv om det sikkert er feil (vi fikk bare høre det), så tenkte vi at det kanskje kunne være ok for vår katt å få et kull kattunger før vi steriliserte henne. Og vi visste av 2 som ønsket seg kattunger, og vi ønsket 1 selv. Så da avventet vi.

Det med sterilisering/kastrering var et kampanjeforslag, for å få fokus på nettopp dette. I en periode, for å se om det har noen effekt. Man kan jo godt si at de som bor i tettbygde strøk SKAL sterilisere/kastrere katten sin, men hvordan skal man håndheve det da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:57   #314
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope!

Jeg bare kjenner aggresjonen ditn helt hit, og jeg er stressa nok fra før i dag.

Aggressiv? :kjenner etter: Ikke så veldig, tror jeg.

Gammel 07-04-10, 14:58   #315
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ordspill?

Gammel 07-04-10, 14:59   #316
bina
Ustabil

Standard

Aggressiv? :kjenner etter: Ikke så veldig, tror jeg.

Zoë er stresset, sier hun. Min erfaring er at man bør unngå å diskutere temaer som en er følelsesmessig engasjert i, hvis man er stresset.

Gammel 07-04-10, 14:59   #317
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hundeeiere :grumle: - Noen av dem tror jo at hunden dems er verdt mere/like mye som barnet mitt.
Hund og barn møtes, hund skremmer barn og velter barn overende, hundeieren kaller det kulturkollisjon - hunden tror jo at barnet vil leke når det løper vekk med armene i været! Det må jo jeg forstå.

1. Hunden skal være i bånd, og man har da kontroll på at den ikke springer etter barnet.

2. Ja, hvis noen springer og danser av gårde kan en hund lett tolke det som morsom lek. Det kan være praktisk å vite.

3. Syklister bør også tenke på at når de sykler i 10 000 km i timen på gangvei og noen går med en hund i bånd, så er det lurt å la folk ta hunden inntil seg før man lager en kjempeulykke.

osv...

Det er mye å ta hensyn til når man både er menneske-og dyreeiere.

Gammel 07-04-10, 15:00   #318
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden blir så rar. Altså; jeg kjenner igjen deler av det folk plages av. Poteavtrykk på biler, kattebråk om natten, katter som kommer inn osv. Og jeg skjønner at kattebesøk er plagsomt når man er allergisk, altså. Men bortsett fra det så ser jeg på oppramsingen av ting jeg selv gjenkjenner som normale og en del av det å vokse opp i et tettbebygd strøk og innser at dette visstnok skal være ekstremt plagsomt.

Kanskje har det litt å gjøre med graden av det. Kanskje bodde jeg i et kattenabolag light. Kanskje burde jeg ha blitt skikkelig grinete av kattejammer og bråk utenfor soveromsvinduet mitt istedet for å tenke at "nå er det vår". Jeg har på en måte sett på kattegreiene som en del av det å bo slik, som man må tåle. Akkurat som myggen fordi vi hadde bosatt oss nær vannet. "I et sånt nabolag er det som regel katter, og det må man regne med når man velger å bo der." Det hadde ikke falt meg inn at man skulle regulere det bort.

For ordens skyld: Dette er ikke ment som kritikk eller manglende forståelse for allergikere. For jeg skjønner godt at de synes det er plagsomt dersom kattekrek ryr inn døra hos dem. Selvsagt.

Jeg er bare litt forundret over tankegangen ellers om at noe jeg alltid har sett som en naturlig del av å bo i tettbebygde strøk skal reguleres bort. Og den samme forundringen gjelder for de tingene Zöe tar opp. Altså at det som jeg har sett på som "bagatellplager" og "like uunngåelig som mygg" faktisk vekker så sterke, store og voldsomme følelser at man like gjerne vil regulere med forbud, tvang,avliving osv.

Men hvem vet. Kanskje er det jeg som trengte en realitetsorientering. Eller kanskje vi har forskjellig forståelse hva det å bosette seg i tettbebygde strøk innebærer. Jeg bor sånn til at jeg forventer mygg, nabolagskatter, gressklippelyder om sommeren, hyl og skrål fra nabounger som leker med vannspreder, hamring og snekring ved oppussing osv. som til tider plagsomme momenter, men noe som hører med. Det vil ikke si at jeg ikke kan synes det er plagsomt og irriterer meg over det. Men at jeg skal forlange at det skal reguleres bort? Det hadde aldri falt meg inn. Økt frihet er på en måte noe som i mine øyne følger med når man flytter fra blokkleilighet til rekkehus til enebolig til småbruk osv. Og jo lenger ut på den skalaen man bestemmer seg for å bo jo mer frihet må man vel også regne med at naboene har? Jeg synes i alle fall det er en av de store fordelene ved enebolig at man slipper å forholde seg til nabolagets "Narvestad" på samme måte som man måtte ha gjort i blokk.

Men som sagt: Jeg er åpen for en realitetsjustering for egen del hva kattehold og grad av plagsomhet angår, altså. Selv om jeg er litt forundret akkurat nå og tenker høyt rundt det.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 07-04-10 kl 15:25.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 15:02   #319
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Min mann synes virkelig ikke det var helt greit å ta livet av kattunger. Men vi beholder ikke 6 stk uten at vi vet om vi får plassert de til et ok sted. Og det er ikke forbudt å ta livet av kattunger, og det er ikke sånn at vi synes det var særlig gøy. Men når en katt får kattunger første gang kan det være alt fra 2 til sikkert 6-7 kattunger. Det vet man jo på en måte ikke på forhånd? Og selv om det sikkert er feil (vi fikk bare høre det), så tenkte vi at det kanskje kunne være ok for vår katt å få et kull kattunger før vi steriliserte henne. Og vi visste av 2 som ønsket seg kattunger, og vi ønsket 1 selv. Så da avventet vi.

Det med sterilisering/kastrering var et kampanjeforslag, for å få fokus på nettopp dette. I en periode, for å se om det har noen effekt. Man kan jo godt si at de som bor i tettbygde strøk SKAL sterilisere/kastrere katten sin, men hvordan skal man håndheve det da?

Nei, det var ikke ment som et kakk i hodet på deg. Beklager at du oppfattet det slik.

Det er MANGE katteeiere som gjør sånt. Det er flere som sier det her i tråden også, og jeg vet om mange som tar livet av nyfødte kattunger rundt omkring i RL også.

Tenk om man i stedet for å si at katten skal gjennomgå et medisinsk inngrep skal holdes inne? Eller inngjerdet eller i bånd? Det er enkelt å håndheve. Alle katter som vandrer løs kan innbringes til ett eller annet dertil egnet sted. Og så må katteeieren betale for eksempel 2000 kroner for å få katten tilbake. Tror ikke katteeieren gidder å gjøre det så forferdelig mange ganger.

Gammel 07-04-10, 15:03   #320
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk. Har vi begynt å kalle hverandre idioter nå? Da var det nok ikke så lurt av meg å tenke høyt og oute alt jeg ennå ikke har blitt helt klok på.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.