Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 13:46   #281
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Jeg er ikke spesielt begeistret for katter, iallefall ikke den samme katten som alltid driter i veien ned til huset vårt. Så jeg vurderer sterkt å kjøpe ett middel de har i dyrebutikken slik at den heller kan gå til naboen å drite
Men selv om ikke jeg er katteelsker, så synes jeg det er dyreplageri å kaste såpevann på dem!

Ellers er jeg overrasket over at denne debatten har pågått sålenge.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:48   #282
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg sitter og tenker litt på det med hva slags følelsesmessig forhold man har til dyr og hva det har å si mht. avliving.

Jeg kjenner at tanken på avlivning av kattunger ved slag mot hodet er noe jeg får grøssninger av og ikke liker tanken på i det hele tatt. Samtidig har vi musefeller stående i hus hvor det slettes ikke er sikkert at musene får en brå død. Om det fanges en mus blir jeg bare glad. Forskjellen størrelsesmessig på en kattunge og ei mus er ikke allverdens. Den ene er et husdyr, den andre er et skadedyr.

Jeg mener ikke at man ikke skal blande følelser inn i sånt, men jeg kom til å tenke for egen del at følelser overfor dyrene ofte er noe som bidrar til min vurdering av hva som er OK og ei.

Jeg har en mann som er mye mer soft ift katter enn jeg er. Jeg er ikke noen katteelsker akkurat, og jeg tilbringer ikke mye tid med de heller. Men mannen gjør, og han har alltid vært veldig glad i katter. Likevel koblet han nok ut følelsene da han gjorde det han gjorde, og kanskje hjalp det at vi hadde 3 kattunger som han skulle få bli kjent med. Men vi var kjapt ute med sterilisering etterpå, for å gjøre det en gang til var uaktuelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:52   #283
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg klarer omtrent ikke å drepe fluer engang, edderkopper og sånt setter jeg ut på trappa og jeg kan aldri fiske eller koke levende krabber. Så jeg hadde ikke klart det verken på den ene eller den andre måten selv.

Hehe. Sånn er jeg også.

Min mor fortalte meg at da hun var liten så var det en som brukte å putte nyfødte kattunger i en sekk, og slenge den hardt i låveveggen flere ganger for å avlive kattene. Noe så grusomt. *grøsser*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:55   #284
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener å ha hørt at noen putter de i en tett sekk og fyller den med eksos eller noe også?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:02   #285
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel en av de mest behagelige måtene å dø på, er det ikke? Uansett er det ikke lov å gasse i hjel katter.

Det er sikkert behagelig om man har valgt det selv eller sover eller noe, men å bli puttet i en sekk og ikke vite hva som foregår ser jeg ikke akkurat på som særlig annet enn traumatisk. Jeg blir helt sinnssyk av å tenke på hvor mange måter folk kan få seg til å drepe dyr på (og mennesker, selvsagt).

Gammel 07-04-10, 14:04   #286
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Når det er snakk om å mishandle dyr: Det er altså ok å la katten drepe mus? Sånn for å slippe å gjøre det selv, eller? (Siden muse-drepingen brukes som argument for å ha katt.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:10   #287
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Når det er snakk om å mishandle dyr: Det er altså ok å la katten drepe mus? Sånn for å slippe å gjøre det selv, eller?

Egentlig ikke. :har sett katt leke med halvdød mus:
Da er det jaggu mer humant å ta dem i musefella.

Jo mer jeg leser denne tråden, jo mer blir jeg påminnet tiden da jeg bodde i kattekrekhelvete, og jo mer glad er jeg for at jeg ikke har sett en eneste katt der vi bor nå. Naboen har noen gneldrebikkjer, men de gjør jo ikke en flue fortred, sånn bortsett fra at de mest sannsynlig holder kattene borte.

Gammel 07-04-10, 14:13   #288
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kan godt omformulere litt, jeg mener ikke at ALLE katteeiere er uansvarlige og skaffer seg katt fordi den er gratis og "lite krevende". Men flertallet av de som er uansvarlige og ønsker seg et dyr som er gratis og "lite krevende" ender med å skaffe seg katt.

Eller kan det være barna som ønsker seg et kjæledyr men ikke kan ha ansvaret for noe annet enn en selvstendig katt ...

Gammel 07-04-10, 14:19   #289
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg synes ikke det er i orden å avlive kattunger på egenhånd. Absolutt ikke. Må man avlive kattunger så skal det gjøres hos veterinær.

Fordi?

:har avlivet en del nyfødte kattunger i mitt liv:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:23   #290
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg skjønner ikke helt dette med katter og bæsj inne... Har man ikke et eget ansvar for å passe på at uønskede gjester kommer inn i ens hus?

Det er jo ikke bare katter som kan komme inn, men også fugler, mus og i det hele tatt.

Og biler...de bråker de også, og forurenser.

Sitat:

Zoë:
Jeg synes debatten blir helt virkelighetsfjern av to grunner; 1)intensiteten i irritasjonen er helt overveldende. Jeg tenker at man må være pokkers så heldig som har kattebæsj som en så stor frustrasjon i livet sitt. jeg trodde sinne og ergrelse av et slikt format som utvises i denne tråden var forbeholdt grinete pensjonister med innholdsløse, gledesløse liv. But I guess I was wrong.

Mener du at alt som diskuteres på et diskusjonsforum må være Viktige Ting? I så fall burde sikkert 80 % av trådene her vært slettet. Jeg synes det vitner om mangel på gode argumenter når du stiller spørsmål ved om diskusjonen i det hele tatt har livets rett. Og, ja, du tar veldig, veldig feil når du tror at de eneste som irriterer seg over katteinvasjonen er pensjonister som lurer bak kjøkkengardinen. Min irritasjon nesten større i en slik tråd enn IRL, i og med at argumentene for å ha katter i tettbygde strøk er utrolig tynne og ikke minst usaklige.

Faktisk synes jeg det er du som har tatt mest på vei i diskusjonen til nå.

Sitat:

Har noen tenkt over konsekvensen av å fjerne kattene/gjøre alle katter til innekatter? Jeg trodde det var almennkunnskap hva en slik inngripen i naturen vi gjøre med balansen. det ville jo svømme over av mus i løpet av kort tid. Mine fanger mus på daglig basis. Og folk med mer faglig peil enn meg vil sikkert kunne fortelle om andre konsekvenser også (som hva vil foreksempel en drastisk økning av musebestanden føre til?)

Jeg har veldig liten tro på at økosystemet i rekkehusstrøket her ville gått ad undas dersom kattehold ble forbudt. Det er nok av katter i eneboligene som ikke ligger såå langt borte til at de kunne tatt seg av mus o.l. Dersom det i det hele tatt hadde blitt et problem. Det skulle virkelig ha ynglet med mus og rotter her for at jeg skulle synes det var greit med 13-14 katter til å ta hånd om dem.

Sitat:

Katten trenger et passe stort revir, så kattehold i rekkehusbebyggelse er ingen god idé.

Og det er kattehold i rekkehusbebyggelse de aller, aller fleste har diskutert. Jeg tror ikke vi har vært inne på å avskaffe arten som sådan.

Sitat:

Mine naboer har ikke freaket ut over kattebæsj. .

Tror du, ja.

Ja. Jeg tilstår. Jeg ser ned på katteeiere.

Det gjør ikke jeg. Men jeg må innrømme at jeg lurer på hva som foregår inne i hodet på folk som har utekatt i tettbygde strøk. Mest sannsynlig ikke mye....

Jeg kan godt omformulere litt, jeg mener ikke at ALLE katteeiere er uansvarlige og skaffer seg katt fordi den er gratis og "lite krevende". Men flertallet av de som er uansvarlige og ønsker seg et dyr som er gratis og "lite krevende" ender med å skaffe seg katt.

Det er jeg enig i.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:25   #291
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er i orden å avlive kattunger på egenhånd. Absolutt ikke. Må man avlive kattunger så skal det gjøres hos veterinær.

Enig. Men i utgangspunktet syns jeg at katteeiere må sørge for å unngå uønskede kattunger, så man slipper "bruk og kast"-mentaliteten. Jeg mener at dette er noe som gjenspeiles i holdningen til katter generelt. De krever så lite, de er gratis, bare å kverke'n hvis den ikke blir renslig, får den kattunger så er det bare å ta livet av dem.

Som jeg har prøvd å si før også så mener jeg ikke at alle katteeiere er ansvarsløse. Men mange ansvarsløse mennesker blir katteeiere på grunn av bruk og kast-holdningen. Er så lettvint, atte.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:25   #292
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Når det er snakk om å mishandle dyr: Det er altså ok å la katten drepe mus? Sånn for å slippe å gjøre det selv, eller? (Siden muse-drepingen brukes som argument for å ha katt.)

...litt i overkant urban kommentar, eller hva?

Dyr dreper hverandre.
Vi dreper dyr som vi skal spise vi også.

Slik er naturen.

(...også tillater jeg meg en aldri så liten omg!)

Gammel 07-04-10, 14:31   #293
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Fordi?

:har avlivet en del nyfødte kattunger i mitt liv:

Jeg trodde faktisk ikke at det var lov. Men nå ser jeg jo at det er lov, så da er det jo greit da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:32   #294
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det gjør ikke jeg. Men jeg må innrømme at jeg lurer på hva som foregår inne i hodet på folk som har utekatt i tettbygde strøk. Mest sannsynlig ikke mye....

Jeg tror mange ikke tenker over det, og at de godt kan være oppegående og greie folk fordet. Min bror og svigerinne bor i rekkehus og har to katter som går ut og inn som de vil, de er verdens mest oppegående og snille og sympatiske folk, jeg tror rett og slett ikke de har tenkt over dette med at det kan sjerere naboer. Skal jeg være helt ærlig har jeg ikke tenkt særlig over det selv heller, og jeg mener bestemt jeg ikke er helt hjernedød. Litt kanskje, men ikke noe voldsomt.

Gammel 07-04-10, 14:37   #295
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde faktisk ikke at det var lov. Men nå ser jeg jo at det er lov, så da er det jo greit da.

Man har lov å avlive hvilketsomhelst dyr hjemme om man har kunnskap og utstyr til det.

:avliver også lam, kaniner, kalver:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:37   #296
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du at alt som diskuteres på et diskusjonsforum må være Viktige Ting? I så fall burde sikkert 80 % av trådene her vært slettet. Jeg synes det vitner om mangel på gode argumenter når du stiller spørsmål ved om diskusjonen i det hele tatt har livets rett. Og, ja, du tar veldig, veldig feil når du tror at de eneste som irriterer seg over katteinvasjonen er pensjonister som lurer bak kjøkkengardinen. Min irritasjon nesten større i en slik tråd enn IRL, i og med at argumentene for å ha katter i tettbygde strøk er utrolig tynne og ikke minst usaklige.

Faktisk synes jeg det er du som har tatt mest på vei i diskusjonen til nå.

Jeg har veldig liten tro på at økosystemet i rekkehusstrøket her ville gått ad undas dersom kattehold ble forbudt. Det er nok av katter i eneboligene som ikke ligger såå langt borte til at de kunne tatt seg av mus o.l. Dersom det i det hele tatt hadde blitt et problem. Det skulle virkelig ha ynglet med mus og rotter her for at jeg skulle synes det var greit med 13-14 katter til å ta hånd om dem.

Og det er kattehold i rekkehusbebyggelse de aller, aller fleste har diskutert. Jeg tror ikke vi har vært inne på å avskaffe arten som sådan.

Tror du, ja.

Det er jeg enig i.

Måtte le litt - økosystemet i rekkehusbebyggelsen, liksom! Jeg er hjertens enig med deg. Dessuten er ikke noen lunde velstelte og forede katter så fantastiske jegere heller. De jakter ikke for å spise, de jakter for å jakte. Det er ikke alltid de dreper byttet sitt heller, bare leker litt med det. Så at katter i tettbygd strøk liksom har så stor muse-reduserende effekt, det kaller jeg tullprat. Det som derimot ER muse-reduserende (og rotte-reduserende) er om folk tar vare på søpla si, ikke lar matrester ligge ute, steller hagene sine - og om kommunen sørger for at kloakksystemet er noen lunde intakt.

Jeg tok kanskje litt i da jeg skrev at jeg ser ned på katteeiere. Det var litt moro, da, for det var helt klart at det å kalle katteeiere for uansvarlige traff noen nerver her og der.

Men jeg mener faktisk at katteeiere generelt er mer egoistiske og hensynsløse enn hundeeiere. Jeg mener også at de fleste hundeeiere har blitt hundeeiere etter en viss tankevirksomhet, planlegging og vurdering, mens det synes som om flertallet av katteeiere bare "plutselig" ble det, for de var hos noen som hadde en sånn nyyydelig kattunge, og da bare måtte de, eller fordi katten fikk unger og de ikke hadde hjerte til å kvitte seg med alle de små nøstene. Det å bli katteeier synes å være en atskillig mindre gjennomtenkt sak. Er jo så lite styr med katter uansett, liksom, så man kan jo bare skaffe seg en katt.

Og så har du det forholdet at mange katteeiere syns det er greit at deres katter går løst (for akkurat deres katt bæsjer selvsagt aldri andre steder enn i toalettet), og ikke en gang tror på at deres katt kan være til sjenanse for andre.

Legg så til at mange katteeiere også syns det er helt greit å kverke noen kattunger som kom så ubeleilig, og i tillegg mener at det burde være gratis å forhindre kattunger - samfunnet burde jo betale, sant?

Og da står jeg igjen med et temmelig usympatisk bilde av katteeieren. Å si at jeg ser ned på dem var kanskje å ta i. Men jeg har et generelt problem med å like katteeiere, på grunn av ovennevnte.

Forresten er det pussig at kattunge-produksjon skal være samfunnets ansvar å unngå. Kattunger produseres så vidt jeg vet av katter - og siden katten er eierens ansvar, og alle katteeiere (i alle fall på FP) er så veldig bevisste - hvorfor blir det alt for mange katter da?

Gammel 07-04-10, 14:38   #297
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...litt i overkant urban kommentar, eller hva?

Dyr dreper hverandre.
Vi dreper dyr som vi skal spise vi også.

Slik er naturen.

(...også tillater jeg meg en aldri så liten omg!)

Men dette er jo også et godt argument for å ha flere løshunder. For hundene ville jo kanskje drept en del av alle disse kattene, og vi var vel enige om at det var for mange katter?

Gammel 07-04-10, 14:40   #298
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror mange ikke tenker over det, og at de godt kan være oppegående og greie folk fordet. Min bror og svigerinne bor i rekkehus og har to katter som går ut og inn som de vil, de er verdens mest oppegående og snille og sympatiske folk, jeg tror rett og slett ikke de har tenkt over dette med at det kan sjerere naboer. Skal jeg være helt ærlig har jeg ikke tenkt særlig over det selv heller, og jeg mener bestemt jeg ikke er helt hjernedød. Litt kanskje, men ikke noe voldsomt.

Typisk tanketom i alle fall. Hvis man ikke SKJØNNER at et dyr man har, som går fritt i et tettbygd strøk, kan være til sjenanse for andre, da er man kanskje katteeier, da? Jeg skjønner ikke at det er mulig å ikke forstå at det er til sjenanse.

Jeg ville for øvrig aldri latt ungene mine "gå fritt" i nabolaget heller. Gå inn på naboenes terrasser, sette seg til rette i hagemøblene, kaste ispapir på plenen, tisse i prydbuskene, grave opp blomsterbedene. Jeg sier ikke med det at barn skulle være forbudt i tettbygd strøk, men at de som har barn må ta ansvar for dem. Og at de som har katter må ta ansvar for kattene sine.

Gammel 07-04-10, 14:41   #299
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rine - jeg synes du tar helt av i stilen på innleggene dine i denne tråden.

Nok en gang - jeg synes også det er en god idé å forby katter i rekkehusbebyggelse.

Gammel 07-04-10, 14:43   #300
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Men dette er jo også et godt argument for å ha flere løshunder. For hundene ville jo kanskje drept en del av alle disse kattene, og vi var vel enige om at det var for mange katter?

Hunder dreper ikke katter.

Det gjør derimot rever - de tar sin fair share i løpet av et år og det er sånn det skal være, det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.