Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 11:22   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ingen idè om hva som er normen. Jeg vet bare at her vi bor, og i andre tettbyge strøk jeg kjenner til, er katter et stort problem. Jeg har selvfølgelig også venner i tettbygde strøk som sier at det ikke er et problem. Av en eller annen grunn er det alltid de som har katt selv.
Jeg har ikke problem med katt som befinner seg i området der jeg bor, jeg har problemer med katter og etterlatenskapene deres i mitt hus og i min hage.
Jeg synes uansett det blir rart om de som ikke har katteproblemer skal få definere hva som er greit og ikke. Det skulle tatt seg ut om f.eks røykere skulle lage røykeloven...

Hvis man insisterer på å bo i tettbygd strøk med katt, burde man faktisk tatt seg bryet med å gå rundt til hver eneste nabo og spurt om han/hun syntes katter var til sjenanse. Hvis alle svarte nei, kunne man hatt katt med god samvittighet. Hvis bare en nabo ikke syntes det var greit, burde man kvitte seg med katten, eller huset. Å ha katt i tettbygd strøk uten å sjekke med naboer er reinspikka egoisme, og kan fint sidestilles med f.eks røyking på offentlig sted.

Og hva har hunder som ikke er i bånd med dette å gjøre? En gang kom det til og med en øgle opp av et toalett på Nordnes. Betyr det at det er OK for alle å ikke ha kontroll på dyrene sine?

Jeg skjønner ikke helt dette med katter og bæsj inne... Har man ikke et eget ansvar for å passe på at uønskede gjester kommer inn i ens hus?

Det er jo ikke bare katter som kan komme inn, men også fugler, mus og i det hele tatt.

Ang dette med å spørre naboene om det er ok å ha katt... Da kan man garantert bare glemme katten, for det er alltid en nabo som ikke liker katter. Og skal man legge lista der, så må man vel også spørre naboene om alt annet som kan være til sjenanse. Det er jo mye som alltids er til sjenanse for en nabo eller to... Barn feks. Enkelte synes de bråker, og de kaster fra seg litt rot, de kan finne på å oppholde seg på tomta til naboen, og i verste fall plutselig gå inn til noen.

Og biler...de bråker de også, og forurenser.

Ang hunder ja...

For noen minutter siden så var jeg ute på verandaen, og ser en herremann komme gående med hunden sin, i bånd. Så ser jeg til min store overraskelse at mannen gir hunden slakke på båndet utenfor her, slik at hunden først løper bort til våre søppelbøtter og tisser på den ene. Så løper den bort til bilen til de i sokkelen, og tisser på et hjul der, før den så løper bort og gjør det samme på naboens søppeldunk.

Og dette mens jeg står og ser på. Jeg må si det irriterer meg MYE mer enn naboens katt som sikkert tisser litt rundt om her.
(og nei, jeg sa ikke noe, for jeg er så forbanna feig, og det angrer jeg for nå)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.