Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så sint (terrorangrepene)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-11, 14:12   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg er så sint (terrorangrepene)

Den er ikke ment som noe diktat på vegne av andre enn meg selv. Jeg har lov til å si hva J E G forventer av andre. Og i saken om ABB forventer jeg at man tar oppfordringen om mer frihet og mer demokrati på alvor og ikke pisker opp lynsjestemning og drømmer om å se ham hverken torturert eller behandlet inhumant. Ikke fordi han selv er så fordømt ukrenkelig etter hva han har gjort, men fordi samfunnet vårt er altfor verdifullt til å henfalle til slike metoder.

Jeg står helt og fullstendig inne for formuleringen "jeg forventer" brukt på egne vegne.

Jeg står også helt inne for uttalelsen om at det finnes en del situasjoner der man ikke skal si hva man ville ha gjort med alt for stor sikkerhet.

Med dette mener jeg konkret at man ikke skal si at man feks ville beskyttet barn. Det er lov å håpe at man ville det. Ønske det og tro det også. Men de som løp det bena kunne bære dem vekk og berget eget liv skal slippe å se at andre er så sikre på at de ville stilt seg foran barn som var der - all den tid de selv reddet seg ved å flykte.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.