Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 12:13   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg må jo også si at det er vanskelig å vite hvordan man skal formulere seg. For i en del tilfeller er det riktig å snakke om "dem" som en gruppe. Oftest brukes vel innvandrer-begrepet, men mange reagerer negativt på det også. Det er blant annet en del utfordringer rundt språkopplæring / morsmålsundervisning i skolen, og da er det greit å ha et begrep. Man kan ikke kalle dem fremmedspråklinge heller, for mange av barna er jo egentlig ikke det, de er født og oppvokst i Norge. Så jeg skjønner jo om man bruker våre nye landsmenn også.

NETTOPP!! Her peker du på det helt vesentlige etter min mening. Vi MÅ, i år 2007, slutte å betegne folk som er født og oppvokst i Norge i en egen "bås" bare fordi de har en annen hudfarge. Folkene du omtaler her er jo IKKE en homogen gruppe på noen som helst måte. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor du og andre folk har et så enormt stor behov for å omtale de for noe annet en det de er.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.