Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 10:52   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rasisme

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kaller ikke kvinner for kjerringer og det er det heldigvis ingen i min omgangskrets som gjør heller. Du er kanskje av typen som lærer barna dine at kvinner helst skal omtales som "kjerringer"? Du snakker sikker om renholdsarbeidere som "vaskekjerringer" også. Det gjør nok min oldemor også.

Du trenger da ikke legge ord i munnen på meg, Lisa, jeg greier godt å uttrykke meg selv. Helt sant altså!

Min oldemor er forresten død, og bestemor også.

I mange geografiske områder i landet er bruken av ordet kjerring helt allminnelig, og slett ikke ment nedsettende. Mange menn omtaler kona som "kjerringa" - rett og slett fordi "kona" er et unaturlig ord for dem.

Når det gjelder de som vasker - så sier jeg rett og slett de som vasker. For også "arbeider" har vist seg å være et belastet ord, og siden jeg ikke greier å holde begrepene i orden så beskriver jeg heller hva de gjør enn å definere hva de er.

Og så har du jo begreper som "å reise kjerringa", som brukes i positiv betydning, gjøre noe bedre enn før, ta i et krafttak, osv. Det er jo absolutt ikke noe negativt.

Så nei, Lisa, selv om ordet kjerring i dine ører er "stygt" så er ikke dette et generelt sett fy-ord.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.