|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?
|
|
|
#62 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Huffda, det der er jo såklart ikke noe allright. Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som er så ekstremt tynne at de burde gå opp i vekt for enhver pris (jeg ser at i ditt tilfelle dreier det seg om svangerskap, men snakker her generelt). Så lenge man spiser og får i seg de næringsstoffene man trenger, så er jo den saken grei. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hadde jeg vært så tykk at folk mente jeg burde spise mindre, så hadde jeg glatt gjort det jeg. Men det er vel derfor jeg ikke er tykk i utgangspunktet.
|
|
|
#64 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Ojda. Jeg prøver en gang til med et innspill i denne diskusjonen som dere alle andre andre bortsett fra meg holder på med! |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ok.
|
|
|
|
#66 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Fordi tynn er idealet ja, og jeg tror at mange tenker at man kan gjøre "narr" av det "perfekte" uten at det sårer. Men slik er det jo ikke. Mange er ufrivillig "for-tynne".
|
|
|
|
#67 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
:klapper: |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Gullfisk
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Ok, jeg blir bare nødt til å avkrefte at jeg bevisst bruker hersketeknikk i denne tråden altså, selv om grønnprikken jeg fikk var humoristisk og artig og jeg humret litt da jeg fikk den.
|
|
|
|
#69 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg legger godviljen til, så kan jeg nesten skjønne hva du mener! MEN: Jeg synes det er stor forskjell på å si til noen at de er tynne og å si til noen at de er slanke. I utgangspunktet det samme, men det er knyttet en del stigmaer til det å være tynn, bl.a. sykdom, og da gjerne psykisk. Og der mange automatisk tenker anoreksi, anstrengt forhold til mat, 'så heldig h*n er som kan spise hva h*n vil' osv, så burde de kanskje heller tenke (hvis de nå på død og liv må tenke noe om andres midjeomfang og vekt i det hele tatt) at det tross alt kan hende at personen ikke synes noe særlig om sin egen undervekt, og at man derfor burde la være å kommentere det.
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Jeg får stadig vekk høre "åh, så tynn du har blitt!" Kommentarer om min kroppsfasong er dagligdags. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Gullfisk
Nettopp, og jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.
|
|
|
|
#72 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Når du veier 40 kg (etter graviditet og under amming) og noen sier: "Så tynn du har blitt!!" er ikke og føles IKKE som et kompliment altså. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Det som er kjipt med å være tynn, kanskje særlig i tenårene, er når folk begynner å hviske og tiske bak ryggen din, følge med på hva du spiser og spekulere i om du har spiseforstyrrelser. Når du i tillegg har måttet tåle kommentarer gjennom barneskolen og ungdomsskolen synes jeg det blir utrolig provoserende at noen mener det er så mye lettere for dem som er tynne. Vi blir fort stemplet som sykelige.
|
|
|
#74 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Egentlig en håpløs diskusjon å få på et saklig og generelt nivå, fordi folk tar dette så fryktelig personlig, meg selv inkludert. Jeg ser dette mye ut ifra mitt eget stårsted hva gjelder vekt og kropp. Jeg er blant dem som mener at det må være deilig å være naturlig tynn, og ikke ha sjans i havet til å legge på seg. Da kunne jeg tilbrakt kveldene i sofaen med potetgullet fremfor å beinfly rundt i skogen eller spinne på treningssenteret. Jeg trener såpass mye kun fordi jeg ikke skal bli så altfor feit, og jeg legger på meg bare jeg ser ei sjokoladekake. Det får være så provoserende det bare vil at jeg mener dette. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Man burde ikke sitte i sofaen hele dagen og la være å trene som tynn heller altså. En tynn kropp betyr ikke en sunn kropp. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Neida, men jeg håper du skjønner hva jeg mener hvis du legger godvilja til! |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Nå også i farger
Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?Jo da, men jeg syns ikke noe mer "synd" på de som strever med å gå ned i vekt enn de som er undervektige og ikke klarer gå opp i vekt. Det er minst like krevende. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Gullfisk
Jeg kjenner en del som er veldig uenig med deg i at det er deilig å ikke ha sjans i havet til å legge på seg. Å være lidenskapelig rytter, men ikke finne en ridesal som er myk nok til at man ikke får gnagsår i baken av sine egne setebein. Å motta "bekymrede kommentarer" fra aldri så velmenende tanter i familieselskap. Å ha problemer med å finne klær fordi alt bare henger på kroppen og ikke sitter pent. Å måtte forklare, for gud vet hvilken gang, at man faktisk spiser, og at man ikke kaster opp etterpå. Å vurdere silikon i brystene fordi man ikke føler man ser kvinnelig nok ut.
|
|
|
|
#79 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei? Jeg skjønner det med "fornuften", men når vektkurven går raskt oppover med mindre man passer på med jernvilje, så er det vanskelig å få det til å gå inn sånn helt på orntlig. Det er ganskelig å forstå at noen har en kropp som reagerer så til de grader motastt. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
|