Sv: Synes du mat er spennende/interessant?
Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.
Nei, jeg verken er eller har noen gang vært særlig opptatt av mat. En spiseforstyrrelse fra yngre dager har vel mye av skylden, tror jeg. Jeg prøver selvsagt å spise noenlunde sunt samt sørge for at AS Familien spiser et bra og variert kosthold. Men i hovedsak er mat for meg noe nødvendig, noe man spiser fordi man må.
Slik tenker nok vi også. Vi har også funnet ut at jo bedre mat, jo mer spiser vi, og jo lettere legger vi på oss. Derfor har vi funnet ut at helt grei mat, og ikke for mye mat, gjør at mat blir mer noe vi spiser fordi vi trenger det, og det smaker helt greit og dekker våre behov. Men det behøver ikke være mer enn det. I tillegg synes jeg det er ulidelig kjedelig å holde på med, og som regel ikke verdt bryderiet for min del. Eks. å hakke opp salat. Jeg gjør alt mulig annet enn å gjøre det.
Å lage desserter, kaker, hvetebakst - det er mat vi ikke trenger. Jeg baker derfor kun til jul og ungenes bursdager, det er kun det vi trenger akkurat da, og som regel bare det vi vet vi liker.
Sist redigert av Dronningen : 31-05-12 kl 11:57.
|