|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Hos meg er det ikke noen sammenheng mellom kvalitet og det å spise mye. Raske karber= spise mye for min del. Hos oss ser jeg at maten med de raskeste karbene er det som går kjappest og smaker kjedeligst. Jeg overspiser ikke fennikel eller brokkoli, men kan lett klare å spise for mye makaroni og hvitt brød. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?
Der er jeg og. Og jo oftere jeg spiser mat som smaker godt, jo enklere er det å holde vekta
|
|
|
#103 |
|
Textrovert
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg er veldig glad i mat. Som i at jeg liker det meste av mat, er glad i å spise og synes mat er en viktig del av livet. Men jeg er ingen feinschmecker. Jeg synes det er kjedelig å lage mat selv, og er bare sånn passe flink til det. Jeg synes også ofte at enkel mat er like godt som "finere" mat, selv om jeg gjerne prøver nye ting. Jeg kan noen ganger synes at knekkebrød med smør, hvitost og eple kan være toppen av lykke, så selv om jeg ofte spiser "enkelt", så betyr ikke det at jeg spiser kjip mat, for det nekter jeg å gjøre. Jeg skal blant annet aldri spise et GG klibrød til i mitt liv!
|
|
|
#105 |
|
Audacious
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg er veldig opptatt av mat, jeg elsker å lese kokebøker, jeg liker å lage mat, og jeg er god til det. Men jeg er ikke vant med å gå på restauranter i Norge, og jeg blir mest irritert over at det ikke er nok mat når jeg spiser mat som prøver å være fancy. (Kahluagravet elg a la mocca, i form at to små terninger, don't get me started!
|
|
|
#106 |
|
Glamorøs
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg syns restauranter har blitt veldig flinke på å matche alkoholfri drikke med rettene sine. Vi var ute og spiste på Brsserie Blanche for litt siden, og en av selskapets gjester fikk ulike typer eplemost og vann til de forskjellige rettene i stedet for vin. Jeg drikker omtrent ikke rødvin, og de var flinke til å komme opp med hvitvinsalternativer som passet i stedet.
|
|
|
#107 |
|
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg synes den vin i forhold til mat-greia er oppskrytt. God og smakfull mat synes jeg stort sett er best uten vin uansett hvor proffe folk som har satt sammen komboen. Etter måltidet tar jeg gjerne den gode vinen og nyter den for seg. *rar* |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Audacious
|
Dette var ikke en gourmetrestaurant, men en anerkjent Oslorestaurant hvor jeg spiste en femretters hvor alkoholfri drikke var lunken blå farris (og det metter veldig mye mindre enn vin) og jeg holdt på å stoppe for en kebab på veien hjem, for jeg var så sulten at det gnagde.
|
|
|
#109 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Eg er alltid himla, stappe mett etter sånne restaurantbesøk! Det er jo 5-6-7 rettar og om det hadde vore store mengder og flust med karber der hadde jo eg berre orka smake på halve. Er ikkje poenget at det skal vere slik da?
|
|
|
|
#110 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg ELSKER mat, i en sånn grad at jeg blir litt for lite eksperimentell av det. For istedet for å velge noe kreisisprøtt på restaurant, så klarer jeg ikke komme forbi det som ser sinnsykt godt ut (og som likner til forveksling på noe jeg har spist og elsket før), for TENK OM JEG BESTILLER NOE JEG IKKE LIKER? Som ikke er godt? Og om jeg ikke blir METT??? (Enda jeg har rikelige energireserver på kroppen så sitter den frykten godt i mellomgulvet.
|
|
|
|
#111 |
|
Glamorøs
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Du må jo fortelle hvor det var da!
|
|
|
#112 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#113 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er nok noe i det. For når Toffen blir
|
|
|
#114 |
|
Helt vanlig
|
Små porsjoner er nok der jeg ville falt av lasset.
|
|
|
#115 |
|
kamerat
|
Det er helt objektivt sett ikke oppskrytt. :framkaller noen stjernekombinasjoner i munnminnet:
|
|
|
#116 |
|
Audacious
|
"If you are looking for a gastronomical experience out of the ordinary..." (men ikke nødvendigvis har noe ønske om å bli mett) da er Grand en mulighet.
|
|
|
#117 |
|
Epikur
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Å, når maten og vinen går opp i høyere enhet!
|
|
|
#118 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er der jeg er også. Jeg elsker skikkelig ferske råvarer og godt balanserte retter.
|
|
|
#119 |
|
Textrovert
|
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Men, altså, jeg spiser jo ikke kjip mat når jeg av og til spiser grandis, i og med at jeg faktisk LIKER det og av og til synes det er riktig så godt. Alt til sin tid, liksom. At næringsverdien er så som så, er jo en annen sak, men det er jo ikke slik at jeg sitter og tvinger det i meg.
|
|
|
#120 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du mat er spennende/interessant?Jeg kan bli ordentlig lykkelig av å lage, spise og lese om mat. Det har skjedd en helt utrolig forvandling et sted på veien, siden jeg for få år siden la til litt salt på spaghettien for å sprite den opp. |
|
|
|
![]() |
|
|