Sv: Synes du mat er spennende/interessant?
Jeg ELSKER mat, i en sånn grad at jeg blir litt for lite eksperimentell av det. For istedet for å velge noe kreisisprøtt på restaurant, så klarer jeg ikke komme forbi det som ser sinnsykt godt ut (og som likner til forveksling på noe jeg har spist og elsket før), for TENK OM JEG BESTILLER NOE JEG IKKE LIKER? Som ikke er godt? Og om jeg ikke blir METT??? (Enda jeg har rikelige energireserver på kroppen så sitter den frykten godt i mellomgulvet. )
Men det jeg tenker på som standard og fast takst i matveien er kanskje mer eksotisk for andre. Sushi og skalldyr, vin og champagne, sigar og kaffe, sinte oster og spicy asiatisk er blant det jeg alltid velger når jeg spiser ute. Eksotisk for meg er afrikansk og arabisk mat, og snåle kombinasjoner med frukt i hotte gryteretter og sånn. 
Men det som ødelegger mest for gourmet-spiren i meg er latskapen i meg. Det blir som oftest med viljen, og selv om det bare tar 10 minutter mer å lage spaghettisaus fra bånn så er det likevel 10 minutter spart på å slenge Dolmio over kjøttdeigen lissom.