Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sjekket din IQ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du sjekket din IQ?
Nei, og har heller ingen planer om å sjekke 26 25,49%
Nei, men skal sjekke 4 3,92%
Ja, jeg har høy IQ, og er Mensamedlem 1 0,98%
Ja, jeg har høy IQ, men er ikke Mensamedlem 47 46,08%
Jeg har normal IQ 17 16,67%
Jeg har lav IQ 0 0%
Hæ? Hva er IQ? 0 0%
Jeg er geni 2 1,96%
Jeg er dum 1 0,98%
Dustepoll 4 3,92%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 23:10   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjekket din IQ?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Pelen, vet du hvor man kan ta en troverdig IQ test? Skjønner at det er lett å trene seg opp til å få bedre resultat. Derfor er det vel også første testen som blir mest troverdig på slike tester som jeg linket til.

Jeg kan teste deg.
Det er en del av jobben min å bl.a. administrere testen Turban linker til under her.

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ja. Denne er mest brukt og er så vidt jeg vet den som gir mest nøyaktig resultat.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 23:23   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sjekket IQ-en min på en test jeg tror på. (Jeg har tatt en del sånne for-moro-skyld-tester på nett, men når de f.eks. forteller meg "Hurra, du er geni - send oss 50 dollar, så skal vi fortelle deg enda mer om hvor genial du er," så har jeg ikke all verdens av tillit til hvor smart de egentlig tror jeg er. )

Gammel 31-10-09, 23:26   #43
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne ville ikke ha penger, Padda.

Gammel 31-10-09, 23:48   #44
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke sjekket fordi
jeg ei har behov for å si
til andre et tall
som vekker bifall.
Jeg vet at jeg er et geni.

Gammel 01-11-09, 00:27   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det finnes tester som man gjør på nevropsykologiske laboratorium der man sjekker tallforståelse, språkforståelsen, evnen til å huske tekster og tall og former. Både former man ser, former man ser med ett øye, former man ikke får se, bare føle på og som man skal pusle på plass. Og de sjekker om man er høyre eller venstredominant.

Jupp.

De to første du nevner er nok del av standard evnetest, de resterende er deler av nevropsykologiske testbatterier som tester for mer spesifikke utfall.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg kan teste deg.
Det er en del av jobben min å bl.a. administrere testen Turban linker til under her.

Jeg har også administrert en del av sorten. Jeg har noen ganger sett at Mensatester gir langt høyere resultat sammenlignet med WAIS, men har aldri sett noen studier av dette. Har du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri sjekket IQ-en min på en test jeg tror på. (Jeg har tatt en del sånne for-moro-skyld-tester på nett, men når de f.eks. forteller meg "Hurra, du er geni - send oss 50 dollar, så skal vi fortelle deg enda mer om hvor genial du er," så har jeg ikke all verdens av tillit til hvor smart de egentlig tror jeg er. )

De testene er bare crap.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 01:28   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

De testene er bare crap.

Ja, det var det som var poenget mitt.

Gammel 01-11-09, 01:33   #47
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jæi ær schempedomm å fant ikke no allternativ såmm passa.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 01:56   #48
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det var det som var poenget mitt.

Det skjønte jeg. Jeg følte bare for å understreke.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 08:56   #49
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har blitt testet to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Resultatet var omtrent det samme begge gangene.

Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 10:46   #50
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg kan teste deg.

Ok, jeg bestiller time.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 10:48   #51
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Den ene testen på nett kostet det 60 kr å få svar på. Måtte sende sms som kostet 60 kr, og så fikk man tilsendt en kode. Jeg ville ikke bruke penger på det nei.

Men Mensa sin hjemmetest og den danske testen var gratis.

Jeg tror nok også man må ta litt mer omfattende test for å få vite hvor mye IQ man har.

Gammel 01-11-09, 11:09   #52
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg har blitt testet to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Resultatet var omtrent det samme begge gangene.

Vet noen hvordan man regner ut denne IQen? Jeg hørte en gang at man tok intelligensalder og delte på reell alder og ganget med hundre, men det høres jo bare rimelig ut når det gjelder barn? Jeg aner heller ikke hva slags kunnskaper den som fortalte meg dette hadde, men har gått rundt i alle år og trodd at det var slik. Jeg ble testet som sjuåring (av pp-tjenesten eller hva det nå het på 70-tallet) og da sa de jeg hadde intelligensen til en 14-åring. Det ville gitt meg en skyhøy intelligens i forhold til det regnestykket, men det er jo alledeles ikke sikkert at det stemmer.

Gammel 01-11-09, 11:10   #53
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg scorer høyt på IQ-tester, men det er fordi jeg er flink til å løse iq-tester, det sier jo ingenting om hvor smart man er ellers da. Jeg kom over 130 på mensatesten for et par år siden, men føler meg ikke som en gluping av den grunn.

Gammel 01-11-09, 11:13   #54
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Den ene testen på nett kostet det 60 kr å få svar på. Måtte sende sms som kostet 60 kr, og så fikk man tilsendt en kode. Jeg ville ikke bruke penger på det nei.

Men Mensa sin hjemmetest og den danske testen var gratis.

Jeg tror nok også man må ta litt mer omfattende test for å få vite hvor mye IQ man har.

Jeg har akkurat tatt den offisielle Mensatesten (men har ikke fått resultatet enda) Tok den mest fordi jeg var nysgjerrig. Jeg synes begge de to nett-testene, den norske/danske var vanskeligere enn testen til Mensa. Men jeg fikk mye dårligere tid live synes jeg, så det var en oppgave jeg ikke rakk å svare på.

Kan godt skjønne at disse Mensatestene scorer høyt, for jeg synes ikke det var noen skikkelig vanskelige oppgaver der, skal ikke si jeg fikk alt riktig, for det var litt stressende setting, men helt umulig bør det ikke være å svare riktig.

Gammel 01-11-09, 11:23   #55
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Jeg synes også Mensatesten var lett i forhold til mange andre tester. Men mange av oppgavene gikk jo ut på det samme, finne logiske løsninger.

Jeg er fristet til å ta en ekte IQ test, men tviler på at jeg tør. Uansett så tror jeg at jeg har nok IQ til å fungerer i dagliglivet. Jeg er oppegående nok. Litt dum får man vel lov til å være enkelte dager.

Gammel 01-11-09, 11:28   #56
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok den rett og slett fordi jeg var litt nysgjerrig på hva den gikk ut på. Har jo ikke tentk å bruke den til noe. Uansett om jeg kvalifiserer til Mensa eller ikke så tror jeg ikke at jeg kommer til å melde meg inn. Føler ikke savn etter en slik organisasjon. Jeg føler det er mange likesinnede her inne, og også blant mine venner IRL. Det er vel noe med at like barn leker best, men jeg trenger altså ikke Mensa av den grunn.

Gammel 01-11-09, 11:29   #57
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Standard

Er ganske så enig med deg, mkj.

Gammel 01-11-09, 13:36   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Språktester er mye morsommere.

Språktester er kjempegøy!

Gammel 01-11-09, 13:53   #59
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet at jeg ligger høyere enn snittet. Har tatt bla WAIS testen og vet at jeg ligger en del over snittet. Er nok ikke mensa matriale men har heller ikke noe ønske om å melde meg inn.

Gammel 01-11-09, 15:27   #60
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg sjekket hadde jeg 127. Etter et år uten særlig søvn er jeg vel under 100. :kknegg: Jeg kan knyte skolisser fremdeles, da. Og åpne og lukke dører. Så jeg greier meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.