|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du sjekket din IQ? | |||
| Nei, og har heller ingen planer om å sjekke |
|
26 | 25,49% |
| Nei, men skal sjekke |
|
4 | 3,92% |
| Ja, jeg har høy IQ, og er Mensamedlem |
|
1 | 0,98% |
| Ja, jeg har høy IQ, men er ikke Mensamedlem |
|
47 | 46,08% |
| Jeg har normal IQ |
|
17 | 16,67% |
| Jeg har lav IQ |
|
0 | 0% |
| Hæ? Hva er IQ? |
|
0 | 0% |
Jeg er geni
|
|
2 | 1,96% |
| Jeg er dum |
|
1 | 0,98% |
Dustepoll
|
|
4 | 3,92% |
| Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du sjekket din IQ?
Jeg kan teste deg. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg har aldri sjekket IQ-en min på en test jeg tror på. (Jeg har tatt en del sånne for-moro-skyld-tester på nett, men når de f.eks. forteller meg "Hurra, du er geni - send oss 50 dollar, så skal vi fortelle deg enda mer om hvor genial du er," så har jeg ikke all verdens av tillit til hvor smart de egentlig tror jeg er.
|
|
|
#44 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg har ikke sjekket fordi
|
|
|
#45 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jupp.
Jeg har også administrert en del av sorten.
De testene er bare crap. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg har blitt testet to ganger, en gang som barn og en gang som voksen. Resultatet var omtrent det samme begge gangene. |
|
|
|
#51 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Den ene testen på nett kostet det 60 kr å få svar på. Måtte sende sms som kostet 60 kr, og så fikk man tilsendt en kode. Jeg ville ikke bruke penger på det nei.
|
|
|
|
#52 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Vet noen hvordan man regner ut denne IQen? Jeg hørte en gang at man tok intelligensalder og delte på reell alder og ganget med hundre, men det høres jo bare rimelig ut når det gjelder barn? Jeg aner heller ikke hva slags kunnskaper den som fortalte meg dette hadde, men har gått rundt i alle år og trodd at det var slik. Jeg ble testet som sjuåring (av pp-tjenesten eller hva det nå het på 70-tallet) og da sa de jeg hadde intelligensen til en 14-åring. Det ville gitt meg en skyhøy intelligens i forhold til det regnestykket, men det er jo alledeles ikke sikkert at det stemmer.
|
|
|
#53 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg scorer høyt på IQ-tester, men det er fordi jeg er flink til å løse iq-tester, det sier jo ingenting om hvor smart man er ellers da. Jeg kom over 130 på mensatesten for et par år siden, men føler meg ikke som en gluping av den grunn.
|
|
|
|
#54 |
|
Off the map.
|
Jeg har akkurat tatt den offisielle Mensatesten (men har ikke fått resultatet enda) Tok den mest fordi jeg var nysgjerrig. Jeg synes begge de to nett-testene, den norske/danske var vanskeligere enn testen til Mensa. Men jeg fikk mye dårligere tid live synes jeg, så det var en oppgave jeg ikke rakk å svare på.
|
|
|
#55 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg synes også Mensatesten var lett i forhold til mange andre tester. Men mange av oppgavene gikk jo ut på det samme, finne logiske løsninger.
|
|
|
|
#56 |
|
Off the map.
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg tok den rett og slett fordi jeg var litt nysgjerrig på hva den gikk ut på. Har jo ikke tentk å bruke den til noe. Uansett om jeg kvalifiserer til Mensa eller ikke så tror jeg ikke at jeg kommer til å melde meg inn. Føler ikke savn etter en slik organisasjon. Jeg føler det er mange likesinnede her inne, og også blant mine venner IRL. Det er vel noe med at like barn leker best, men jeg trenger altså ikke Mensa av den grunn.
|
|
|
#59 |
|
superbruker
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Jeg vet at jeg ligger høyere enn snittet. Har tatt bla WAIS testen og vet at jeg ligger en del over snittet. Er nok ikke mensa matriale men har heller ikke noe ønske om å melde meg inn.
|
|
|
#60 |
|
Epikur
|
Sv: Har du sjekket din IQ?Sist jeg sjekket hadde jeg 127. Etter et år uten særlig søvn er jeg vel under 100. :kknegg: Jeg kan knyte skolisser fremdeles, da. Og åpne og lukke dører. Så jeg greier meg.
|
![]() |
|
|