Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sjekket din IQ?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du sjekket din IQ?
Nei, og har heller ingen planer om å sjekke 26 25,49%
Nei, men skal sjekke 4 3,92%
Ja, jeg har høy IQ, og er Mensamedlem 1 0,98%
Ja, jeg har høy IQ, men er ikke Mensamedlem 47 46,08%
Jeg har normal IQ 17 16,67%
Jeg har lav IQ 0 0%
Hæ? Hva er IQ? 0 0%
Jeg er geni 2 1,96%
Jeg er dum 1 0,98%
Dustepoll 4 3,92%
Deltakere: 102. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-09, 15:50   #61
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjekket din IQ?

Jeg har ligget jevnt på det samme i alle år på forskjellige testene jeg har tatt, og over Mensakravet.
Men jeg har vel en fordel siden jeg har studert matematisk modellering, som jo _er_ å finne mønstre i ting. Eller kanskje det er derfor jeg studerte akkurat det - fordi jeg ser mønstre i ting. Hvem vet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 16:00   #62
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten dette med evnetester er veldig interessant, og spesielt etter å ha sett forskjellige tester utført på lillegutt (noen ganger gjennom speil for ikke å forstyrre). Det har vært helt fra elendig score og materiellet pælmet veggimellom (hadde jeg også gjort - han som utførte testen var en gjøk), til fine score.
Forskjellen ligger i hva slags test som ble gjennomført og på hvilken måte.

For lillegutt vil f.eks en helt grafisk test kunne være like greit å gjennomføre som for et annet barn. På Leiter-R (ingen verbale forklaringer eller svar - man vises hva man skal gjøre med handling) scorer han akkurat som han skal han.

Er det en type test hvor den som administrerer testen skal snakke, og lillegutt gjøre noe så faller han av - litt fordi han faktisk må forstå og ta inn hva som ble sagt og det kan ta litt mer tid og repetisjoner enn det testen er lagt opp til, og litt fordi det faktisk er ganske vanskelig for han, noen av de tingene man blir bedt om å gjøre.

Er det en test hvor lillegutt selv skal svare, sier det seg selv at han faller av temmelig kraftig, siden han ikke kan snakke. Og jeg har ikke fått lov til å tolke/oversette lyder og håndbevegelser. Da er det greit å få svart gitt, spesielt siden den som administrerte ikke kunne tegn-til-tale (som lillegutt brukte da) Da gikk tilslutt klosser og papirer veggimellom.

Dette var forøvig den samme puljen tester der lillegutt skulle putte en mynt på en sparebøsse. Først på tvers - det gikk fint. Så snudde de den 90 grader så slissen ble rett fra han. Da fikk han det ikke til pga finmotoriske problemer. Så lillegutt snudde ufortrødent sparebøssen 90 grader på tvers igjen og puttet mynten neddi.
Neinei, damen snudde den tilbake igjen på langs. Lillegutt satt og så på henne litt, røsket til seg sparebøssen, satte den resolutt på tvers og puttet pengen nedi.
Neineinei, damen snudde den tilbake på langs hun. Lillegutt så på henne, sukket oppgitt, tok hånda hennes og puttet mynten oppi den, også styrte han hånda hennes så hun kunne putte pengen i sparebøssen.
Problem solved! Men fikk han score for det på prøven? neeeeida. For han hadde jo ikke "løst oppgaven".

Samme med en annen oppgave - han skulle tegne en strek fra et kryss, gjennom en labyrint og bort til et hus. Lillegutt er ikke noe særlig flink til å tegne siden han ikke klarer å holde blyanten ordentlig. Så han konsentrerte seg veldig og kom bort til den første svingen, også svosj bortetter hele arket og inn i huset.
Igjen - problem solved på en kjempefin måte synes nå jeg da. Han hadde jo åpenbart skjønt oppgaven.
Men neida, det kunne han ikke få score på, for han hadde ikke løst den på riktig måte

Nei, det finnes mange veier til mål hvertfall og mange måter å løse/se ting.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 16:11   #63
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har også administrert en del av sorten. Jeg har noen ganger sett at Mensatester gir langt høyere resultat sammenlignet med WAIS, men har aldri sett noen studier av dette. Har du?

Nei, men jeg har samme inntrykk. Jeg tok en gang en mensatest på nett, og i og med at den i all hovedsak bare inneholdt én type tester, a la logikk/mønster, fikk jeg temmelig bar uttelling siden dette er min greie. Disse testene har også en slak læringskurve i og med at så mange av oppgavene ligner på hverandre.

Wais III er jo mye mer variert og med de nye scoringsprogrammene kan den dessuten sammenlignes med WMS. Og man kan supplere med andre tester.

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Ok, jeg bestiller time.

*sender giro*

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 16:12   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde nok få den sjekket med jevne mellomrom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 17:59   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ligger skyhøyt på de testene. Det betyr ingen verdens ting. Faren min scorte 160. Han er ikke smart for å si det sånn. Det er med ved smarthet enn å kunne telle primtall sykt fort og langt oppover.

Jeg er morsom på fest. Synes jeg. Det er mye bedre.

Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:05   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har ligget jevnt på det samme i alle år på forskjellige testene jeg har tatt, og over Mensakravet.
Men jeg har vel en fordel siden jeg har studert matematisk modellering, som jo _er_ å finne mønstre i ting. Eller kanskje det er derfor jeg studerte akkurat det - fordi jeg ser mønstre i ting. Hvem vet

Smart og smart. Det er nå en ting. Men man kan være for smart også skjønner du. Det har en klok kone sagt. For eksempel så smart at man ikke setter ? bakerst i et spørsmål engang.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes forresten dette med evnetester er veldig interessant, og spesielt etter å ha sett forskjellige tester utført på lillegutt (noen ganger gjennom speil for ikke å forstyrre). Det har vært helt fra elendig score og materiellet pælmet veggimellom (hadde jeg også gjort - han som utførte testen var en gjøk), til fine score.
Forskjellen ligger i hva slags test som ble gjennomført og på hvilken måte.

For lillegutt vil f.eks en helt grafisk test kunne være like greit å gjennomføre som for et annet barn. På Leiter-R (ingen verbale forklaringer eller svar - man vises hva man skal gjøre med handling) scorer han akkurat som han skal han.

Er det en type test hvor den som administrerer testen skal snakke, og lillegutt gjøre noe så faller han av - litt fordi han faktisk må forstå og ta inn hva som ble sagt og det kan ta litt mer tid og repetisjoner enn det testen er lagt opp til, og litt fordi det faktisk er ganske vanskelig for han, noen av de tingene man blir bedt om å gjøre.

Er det en test hvor lillegutt selv skal svare, sier det seg selv at han faller av temmelig kraftig, siden han ikke kan snakke. Og jeg har ikke fått lov til å tolke/oversette lyder og håndbevegelser. Da er det greit å få svart gitt, spesielt siden den som administrerte ikke kunne tegn-til-tale (som lillegutt brukte da) Da gikk tilslutt klosser og papirer veggimellom.

Dette var forøvig den samme puljen tester der lillegutt skulle putte en mynt på en sparebøsse. Først på tvers - det gikk fint. Så snudde de den 90 grader så slissen ble rett fra han. Da fikk han det ikke til pga finmotoriske problemer. Så lillegutt snudde ufortrødent sparebøssen 90 grader på tvers igjen og puttet mynten neddi.
Neinei, damen snudde den tilbake igjen på langs. Lillegutt satt og så på henne litt, røsket til seg sparebøssen, satte den resolutt på tvers og puttet pengen nedi.
Neineinei, damen snudde den tilbake på langs hun. Lillegutt så på henne, sukket oppgitt, tok hånda hennes og puttet mynten oppi den, også styrte han hånda hennes så hun kunne putte pengen i sparebøssen.
Problem solved! Men fikk han score for det på prøven? neeeeida. For han hadde jo ikke "løst oppgaven".

Samme med en annen oppgave - han skulle tegne en strek fra et kryss, gjennom en labyrint og bort til et hus. Lillegutt er ikke noe særlig flink til å tegne siden han ikke klarer å holde blyanten ordentlig. Så han konsentrerte seg veldig og kom bort til den første svingen, også svosj bortetter hele arket og inn i huset.
Igjen - problem solved på en kjempefin måte synes nå jeg da. Han hadde jo åpenbart skjønt oppgaven.
Men neida, det kunne han ikke få score på, for han hadde ikke løst den på riktig måte

Nei, det finnes mange veier til mål hvertfall og mange måter å løse/se ting.

Jeg ler meg skakk. Enhver idiot vil jo kjapt se at ungen er skarp som bare fy da. Han løser oppgaven. Og når oppgaven er konstruert slik at den er uløsbar på grunn av tekniske begrensninger så problemløser han dette ved kreativ tankegang. Han burde fått full pott.

Minner meg om dengang vi var på teambuiling ute på fjellet i tyve minus i mørke, med fakler. Og skulle bygge en selvbærende konstruksjon av tre planker og noen kassegreier.
Ti ingeniører greier sånt.
Men nei - svorsk-teambuildingsmann var ikke fornøyd, for det var ikke sånn den skulle være. Javel, alle krav var innfridd, men han mente på en annen måte.

Jeg er ikke så løsningsorientert som din lillegutt så jeg gikk heller tett opp i trynet på tufsen og spurte hvem han tror betaler lønna hans. Hans firma eller mitt. Og hvor ølet var. Vi ble først fulle av alle. Senere på kvelden viste det seg at vårt team vant konkurransen som eneste team med full poengsum også.

Vi syntes det var helt velfortjent vi.

Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 18:55   #67
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tok de to testene som det var linket til her.
Endte med 120 på begge.
(måtte ta de mens jeg pratet med mellomste på telefonen for han vil hjem)

Så jeg anser meg som ganske så normal gitt.

Gammel 01-11-09, 19:38   #68
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er jammen smartare enn eg trudde. Fekk 131 i testen i første innlegg.

Gammel 01-11-09, 20:56   #69
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hva den er, og har ikke tenkt å sjekke.
Jeg synes slike tester er gørrkjedelig.

Gammel 01-11-09, 21:06   #70
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke hva jeg har i IQ. Nøyer meg med å tro at jeg er sånn passelig både klok og smart - har aldri konsentrasjon og ork til å sette meg ned med en test som skal ta 40 minutter. (Lat)

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 23:21   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tatt en formell test. Da jeg var tidlig i tenårene tok jeg en test på egenhånd. Det resultatet var veldig godt, men jeg har aldri følt behov for å ta en ordentlig test. (Sikkert i frykt for at det ikke skulle bli like bra.)

Gammel 01-11-09, 23:23   #72
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har tatt noen tester på nettet for mange år siden, og skåret over Mensa-kravet. Nå tør jeg ikke lenger.

Ifølge min siv.ing.-mann har folk med hans fagbakgrunn en kjempefordel på tester av denne typen. Da må jeg nok egentlig være veldig smart. (I think not.)

Sist redigert av Bluen : 02-11-09 kl 12:48.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:44   #73
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Aner ikke hva jeg har i IQ. Nøyer meg med å tro at jeg er sånn passelig både klok og smart - har aldri konsentrasjon og ork til å sette meg ned med en test som skal ta 40 minutter. (Lat)

Du trenger jo ikke bruke 40 minutter, selv om du har 40 minutter til rådighet. Jeg brukte åtte minutter på den første testen, det gikk helt fint det.

Gammel 02-11-09, 12:49   #74
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg brukte heller ikke 40 minutter. Jeg brukte rundt 20 minutter på begge testene. Noen av oppgavene krever jo litt mere tenking.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 13:51   #75
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sjekket og er egentlig ikke så nysgjerrig heller. Jeg har så jeg klarer meg.

Gammel 02-11-09, 13:53   #76
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt to ulike tester (for noen år siden) og fikk da 133 på begge. Vet ikke om jeg ville fått noe annerledes i dag?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 14:00   #77
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er morsom på fest. Synes jeg. Det er mye bedre.

:dulter:

Jeg synes sånne intelligenstester er morsomme og man lærer jo seg noe av å gjøre sånne, så jeg scorer veldig høyt. Nok til å være nedlatende og sinnsykt frekk overfor Mensamedlemmer som ypper (ålreite Mensamedlemmer er jeg snill mot). Snakke langsomt til de og forklare alt som foregår rundt dem i folkelige ord og slikt.

Gammel 02-11-09, 14:10   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte ta Mensa sin og. Fikk 115 der også. Men der må jeg si at jeg virkelig ikke skjønte bæret. Alle de dingsene som liksom man skal se den logiske neste, jeg ser det virkelig ikke. Hva er poenget, liksom.

Gammel 02-11-09, 14:26   #79
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hater figurtesting.
Men alt er jo en treningssak, jeg merker bare at jeg ikke har så stor motivasjon til å trene meg opp på iq-tester.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 17:58   #80
Garamond
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Garamond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nett-tester gir vel ikke egentlig presise svar på hvor høy IQ man har. Hvor mange har testet dette i en ordentlig IQ test ? Hva var i så fall standardavviket på den testen ?

Garamond er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.