|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er det!
Da får du snakke med henne, da. Ikke bare om henne. Du får si til henne at du får makk av å høre klagingen hennes, og at det virker vanskelig å ha medfølelse overfor henne.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Jeg snakker med henne om det, prøver og få henne i på ett litt annet spor med det varer ikke så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Epikur
|
Du kan ta henne med på fattighuset, der folk er virkelig fattige.
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Hun trenger nok et litt positivt blikk på livet, jeg har prøvd og få hun ut og med på nye ting. Med et blir ikke stor forkjellen så veldig lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
Når du så velger å legge enda mer informasjon om vedkommende ut, glemmer du at det kan være at hun er her på forumet?
Her inne er vi generelle, vi lager våre problemstillinger slik at de ikke kan linkes til personer. Grunnen til dette er jo at vi tross alt vil ha noe spennende å diskutere. En persons privatliv er faktisk ikke spennende å diskutere.
Om begeret renner over er det kanksje bedre å ta det med den det gjelder tenker jeg.
Er det så sikkert at man kan klare det på et nettobeløp lignende det du skisserer? Ta fedre/mødre som ikke bor sammen med sitt barn, de betaler bidrag, transport i forbindelse med samvær og selve samværet. La oss nå si at dette finner sted annenhver helg og at far/mor her er uføretrygdet med en netto på 6000,- til mat, lege, tannlege, samvær etc. Da har vedkommende mest sansynlig ikke anledning til å gå på kino, konserter ol.
Hva mener du det vil si å være fattig?
Den måten å omtale en peson på må jeg si er negativt ladet i mine ører altså.
Vil du definere stort spillerom?
Du skrev at du ville holde deg til sak og ikke person, samtidig fortsetter du diskusjonen på person grunnlag. Det tidvis på en måte som fremviser noen holdninger ut fra din måte å formulere deg på som jeg synes er degraderende.
Kanskje det ikke er så lett når du har holdniger ovenfor henne som de du fremviser i tråden. Klart man blir fustrert over mennesker man har rundt seg, men det er faktisk langt enklere å la være å omgåes de man har slike følelser ovenfor enn å skrive om dem på nettet. |
![]() |
![]() |
#6 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er det!Jeg tror nok Siljemoren nok ordla seg litt ut fra frustrasjon her. Det er nok mange som bruker for mye tid på å klage fremfor å fokusere på negative ting. Når man bare får høre negativt og negativt hele tiden, blir man fort litt lei. Spesielt hvis man prøver å være positiv selv.
![]() |
|
|