|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er detJeg synes siljemoren har tatt til seg poenget om å ikke uttale seg på den måten om enkeltpersoner, og at det da kanskje virker litt mot sin hensikt å fortsette å pese på de formuleringene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er det
Jeg er helt enig. I mine øyne oppleves det bare som dumt å fortsette med naggingen.
Så vidt jeg vet er fattigdomsbegrepet i Norge definert til å gjelde at man skal ha råd til det som er "normalt" i samfunnet. Feks regnes man som fattig hvis man ikke har råd til TV. Mye av problemet med å være fattig er jo at man skiller seg ut. (Et sjakktrekk er å flytte til et rikt nabolag, for da er det mer status å sykle med ungene i sykkelhenger, fremfor å kjøre stor bil.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er detSkvetten: Du spør om veldig mye som jeg ikke kan svare på, siden jeg skal holde dette generellt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er detGullstjerne til alle som har klart å holde denne diskusjonen saklig! :imponert:
Men de som er på attføring har jo som oftest en utdannelse og også studielån fra før. De har kanskje etablert seg med hus og alt.
Nei, ikke nødvendigvis, det er mange situasjoner som gjør at en må ta studielån i tillegg til attføringspenger (60% av det en tjente før behøver ikke å utgjøre så voldsomt mye akkurat, særlig ikke om en har hatt redusert stilling før også pga sykdom).
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
Det som kanskje er problemet er at vi alle kjenner en eller annen, som "snylter", og som ødelegger for alle de som ikke gjør det. Det er alltid lettere å huske denne ene, og bruke som eksempel, dessverre.
![]() |
#6 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig! Jeg føler dette er litt symptomatisk på det jeg kaller FrPsamfunnet jeg da, og mistenker at den relative fattigdommen er en av hovedårsaken til at FrP har økende oppslutning*personlig synsing*.
![]() |
|
|