Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Klage over at man er fattig, når man ikke er det

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 11:00   #17
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Klage over at man er fattig, når man ikke er det!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Alt er relativt.

Jeg synes det er skummelt å anta en masse om andres økonomi, og i tillegg anta at folk på uføretrygd er stokklate trygdesvindlere. Jeg kjenner noen som har måttet slutte å jobbe pga helse (og det syns ikke) og det var ingen fest å møte NAV.

Særlig en del av lidelsene av den diffuse sorten, fibromyalgi, ME og sånn er skambelagte og har lav status, vanskelig å diagnostisere og kjipt å ha. I tillegg kommer følgeskader av feks overgrep og mishandling, ikke sikkert folk har lyst til å gå inn på hvorfor de har PTS eller angst over en kaffe på samvirkelaget med naboen?

Ellers så er det vel slik at å leve med lite penger i en kommune der husene er billige, de fleste faktisk ikke tjener noe særlig osv er helt greit, men å være uføretrygdet i dyre boligstrøk der de fleste tjener godt er veldig belastende.

Jeg antar ikke, jeg får jo stadig vekk høre om økomomin til dette menneske.

Og jeg vet det er mange lidelser som ikke er lett og diagnosere. Men siden jeg før høre masse om dette, så vet jeg mye som er blitt utelukket som en mulig diagnoes. Men nå skal jeg ikke skrive mer om dette, skal holde meg saklig som ønsket.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.