Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 23:34   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Kan du være så snill å vise meg hvor ellers i denne tråden det er diskutert med kildehenvisninger?.
Så vidt jeg har lest, er det mer eller mindre trangsynte personlige erfaringer hele veien.
På dette forumet har jeg sett BÅDE diskusjoner som baseres på personlige erfaringer, og mer nyanserte diskusjoner, basert på ulike former for diskusjon.

De andre som har skrevet om egne erfaringer i denne tråden har understreket at det er nettopp egne erfaringer og ikke harde fakta de argumenterer med. På forumet generelt, om ikke nettopp i denne tråden, er det vanlig å underbygge argumentasjon med fakta og ofte kilder.

Uansett håper ikke JEG at dette er ett forum der folk skal gå å kalle andre dumme, fordi de ikke er enige i en annens synspunkter.
Eller det er kanskje bedre mener du? Dropp personlige erfaringer, og sleng dritt til andre brukere?

Mener du det er bedre da, om jeg henviser til offisiell statistikk som viser at det forekommer vesentlig mer overvekt hos mennesker med lavere intelligens, og derav konkludere at Smilefjes er dum fordi hun er feit?
Det blir liksom bare for dumt.

Dette skjønte jeg ikke helt hva du mente med. Det jeg reagerte på var at du kom drassende med påpeking om forumetikette og forumregler som motsvar til Smilefjes. Forumreglene på FP er ganske liberale og ingen har, såvidt jeg vet, noensinne blitt oppfordret til å ta noe som helst på pm.

Personlige erfaringer er og bør kunne være gode elementer i en diskusjon. Ellers er en diskusjon totalt unødvendig, om man alltid skal måtte diskutere andres publiserte elementer.

I en diskusjon om avhengighet bør man være forsiktig med å legge frem bastante argumenter basert på egne erfaringer. Slikt oppleves svært forskjellig fra person til person.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.