Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg er et datapunkt her. Jeg har i flere år nå utelukkende spist sunn mat. Jeg har trent uten avbrudd, ikke spist en eneste liten teskje med sukker eller noe med sukker i - og drukket masse pepsi max. Men jeg er kanskje et dårlig datapunkt, for jeg har ikke fått diabetes? Blodsukkeret har ligget paddeflatt hele veien.

Det hender jeg synes du er rett og slett dum. Det synes jeg nå. Det er så sjelden jeg sier det om noen at jeg ikke kan huske mer enn ett tilfelle før dette.
Hvorfor i svarte skal alle synes det er lett å ikke spise sjokolade og vanskelig å trene fordi du synes det?
Jeg gleder meg stort sett alltid til å trene, men jeg må legge opp livet mitt og absoultt alt jeg spiser eller vurderer å spise eller drikke etter hva jeg kan tåle uten å trigge søtsuget mitt. Ikke fordi jeg ikke er motivert til å holde suget unna, ikke fordi jeg ikke egentlig gidder. Men fordi jeg vet av erfaring at det er grenser for hvor lenge jeg orker å gå i time etter time i døgn etter døgn å kun tenke på usunn mat. Jeg orker ikke å se lengselsfullt på hvert eneste sjokoladepapir og må dermed legge opp hele livet etter at maten må styres slik at dette unngås. Kom faen ikke her og prøv å si mer til meg om viljestyrke!
Jeg beklager hvis jeg har misforstått det du har skrevet her. Men om jeg har skjønt deg riktig så er det på HØY TID du tar et kraftig oppgjør med hvordan du ikke skiller mellom dine egne erfaringer som gjelder deg - og på andres erfaringer som gjelder dem.
Eller
Det er på høy tid du lærer deg å lese.
Ok, siden jeg ser du har tungt for det. Jeg mener ikke LESE, jeg forstår at du vet åssen du setter sammen ord til setninger, etc.
Men det er også greit å få med seg meningen i det som står skrevet.
Hele poenget er at man leser en ting, så tenker man igjennom hva som står, og prøver å finne ut hva som blir sagt. Om du ikke skjønner det, bør du tenke at det muligens er du som er dum, ikke nødvendigvis innleggeren. Jeg forventer ikke at du forstår en innviklet differensialligning jeg velger å legge ut her, men anser deg ikke som dum av den grunn.
Ut over det så må du heller ikke glemme at dette er ett diskusjonsforum, der brukere deler av sine erfaringer.
Nå vet jeg ikke åssen det er med deg, om du muligens har en doktoravhandling i dette temaet, men du bør se at det er faktisk ikke standaren. Standaren er at folk har sine egne og andres erfaringer, og danner seg meninger utifra disse. MINE erfaringer tilsier at folk SVÆRT ofte, og det gjelder også meg selv, skylder på mangel av viljestyrke for å ikke klare saker, som om de har ett medisinsk handicap, og dermed er untatt fra å trenge prøve. Noe som jeg mener er bullshit.
Jeg ANTAR også at det er normalt oppegående mennesker her.
Jeg antar også at normalt oppegående folk forstår at man diskuterer på generelle grunnlag her, og ikke vært og enkelt spesielle tilfeller.. Det blir liksom for dumt om man skal legge til klausuler til alt man skirver, for å ikke tilfeldigvis støte en eller annen idiot som ikke ser det.
Men Kjære smilefjes.
Om du er en av de som ikke ser dette, og som jeg må ha kommet til å støte på en eller annen måte, slik at du føler det nødvendig å bli ufin, så beklager såå meget.
Jeg kan desverre ikke love deg at det ikke gjentar seg, men om det kan hjelpe deg, vil jeg legge til en klausul i signaturen min, slik at du forstår det neste gang?
Utover det synes jeg su skal huske til senere anledninger at personlige meninger om andre brukere her, inkludert personangrep, som det å kalle mennesker dumme, etc, kan tas på personlige meldinger, da du bryter forumsregler.
|