|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Passiv
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)
Når vi snakker om helse er vel neppe søt saft, øl, kaffe, juice og for ikke å glemme milkshake å anbefale. Ernæringsmessig er disse drikkene langt fra godt sammensatt for ikke å snakke om tannhelsen da.
Vet du, dette er noe av det mest unyanserte jeg har sett deg skrive. Vanligvis klarer jeg å la være å kommentere det du skriver og gi slakk fordi du er fersk men dette blir latterlig. Det å i store bokstaver hevde at abstinenser er noe man bare kan klare å overse dersom man er motivert nok er det reneste sludder, men selvsagt dersom du har et par linker til gode rapporter som underbygger dette mottas de med takk av undertegnede.
Vet du, din argumentasjon er rent fascinerende. Er du mal på hvordan andre tenker?
Standarden her inne er at de fleste brukerne er kritiske lesere, høyt utdannede, med en interesse for saklige diskusjoner fundamentert på et teoretisk grunnlag man kan stå inne for. Sist redigert av Skvetten : 18-04-09 kl 09:20. Årsak: Leifen og de hadde vært her. |
|
|
|
#82 |
|
Epikur
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Forumreglene legger absolutt ingen hindring i veien for å kalle folk dumme.
|
|
|
#83 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller nek. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#85 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#86 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#87 |
|
Pauset
|
Litt fasinert over at du mener du har monopol på hva som er korrekt virkelighetsoppfatning, hvordan man skal oppleve å ha det, og hvor lett det er å slutte med ting for deg, noe som gjør at du mener det må være sånn for alle. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Eller blærette.
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#91 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Utdrag fra forumsregler i innlegg etter HP, oppdatert 10/07-07 |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Mother of Dragons
|
Her er det stort sett lov å kalle noen andre hva som helst. Men man får som oftest motbør dersom andre reagerer på det. Både du og motpart uttaler dere ganske friskt og jeg ser ingen spesiell skjevhet mellom partene.
Ja. Og om du hadde gjort det så hadde du blitt nøye forklart forskjellen mellom korrelasjon og kausalitet.
Personlige erfaringer blir som oftest sett på som gode elementer, men om man tar frem sine egne erfaringer så er det lurt å presisere at man vet at det nettopp det det er, erfaring fra nøyaktig en person. Mange kan bli irriterte dersom det blir oppfattet sånn at en persons erfaringer skal være normgivende for andre. Det er vel kanskje sånn andre i diskusjonen her har oppfattet det sånn at du gjør.
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, ikke fordi man er uenige. Men om man faktisk syns de er DUMME, så er det lov å si det, ja.
|
|
|
#94 |
|
Borte
|
De andre som har skrevet om egne erfaringer i denne tråden har understreket at det er nettopp egne erfaringer og ikke harde fakta de argumenterer med. På forumet generelt, om ikke nettopp i denne tråden, er det vanlig å underbygge argumentasjon med fakta og ofte kilder.
Dette skjønte jeg ikke helt hva du mente med. Det jeg reagerte på var at du kom drassende med påpeking om forumetikette og forumregler som motsvar til Smilefjes. Forumreglene på FP er ganske liberale og ingen har, såvidt jeg vet, noensinne blitt oppfordret til å ta noe som helst på pm.
I en diskusjon om avhengighet bør man være forsiktig med å legge frem bastante argumenter basert på egne erfaringer. Slikt oppleves svært forskjellig fra person til person.
|
|
|
#95 |
|
Borte
|
Det er en vurderingssak, og i stedet for å tolke forumreglene etter eget forgodtbefinnende kan jeg anbefale å gå veien om å innrapportere innlegg du finner støtende og la forumledelsen avgjøre om det er innenfor grensen.
|
|
|
#96 |
|
Passiv
|
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Jeg vil gjerne be om unnskyldning for at jeg kalte deg dum Dååris. Jeg innser at jeg traff deg slik at du opplevde det som veldig vondt. Og jeg anser deg som såpass over streken nå at jeg vil be om at du gir deg. Jeg har allerede beklaget at jeg ikke forsøker å se om du mener noe annet enn det du skriver - nå beklager jeg at du ble lei deg. |
|
|
|
#97 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Jeg synes nå å huske at jeg skrev at jeg mener da.... |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)Det er da ikke nytt,er så lei av det som står i avisen xxxxxxx kan man få kreft av eller
|
![]() |
|
|