Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 10:12   #10
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg banner litt, men ikke så mye og det er temmelig situasjonsbestemt. Å hviske Fy Fabian når man smeller tåa i dørkarmen er litt tamt. Jeg bruker bare jævla/jævlig når det trengs, men faen, satan og helvete bruker jeg jevnlig. Herregud/dsjeez er min verbale . Jeg er en enkel sjel fra landet.

Tito: Jeg ville ha avvent den lille papegøyen med å gå rundt å rette på andre. Å være mammas utsendte moralske pekefinger vil neppe gi poeng i jevnaldermiljøet. Er det noe unger ikke kan fordra, er det besserwisserkids on a mission from Mum. Det er jo ikke sine meninger hun hevder, det er dine. Jge er ikke så glad i sånne unger selv heller, de er irriterende. Unger bør få slippe å "spille" en barnerolle som voksne ønsker seg. Hun bør få være seg selv med sin egen agenda.

Jeg ser virkelig ikke problemet med at hun sier til andre at det ikke er fint å si sånn. Det skjer ikke akkkurat så ofte at hun gjør det, tror hun har gjort det 2-3 ganger. Og jeg har ikke bedt henne gjøre det. Dette er noe hun har funnet ut på egenhånd. Hun har aldri hørt meg rette på andre, jeg har bare sagt til henne selv et par ganger at vi sier ikke sånn i vår familie.

Besserwissere kaller jeg heller dem som går hele tiden og retter på folk, og gjerne for flere ting enn et ord. Og hva om andre barn går rundt å sier ord som bitch, fuck you, og jævla og lignende ord, skal ikke barn da kunne si fra til dem at det ikke er fint å si sånn fordi de er besserwissere? Det blir bare for dumt.

Hvis vi hadde fått tilbakemelding fra skolen at hun plaget andre barn med å gå og stadig rette på dem, hadde det vært en annen sak. Dette har som sagt bare skjedd et fåtalls ganger. Det vet jeg fordi hun har fortalt meg det etterpå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.