Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 08:21   #181
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Jeg banner litt, men ikke så mye og det er temmelig situasjonsbestemt. Å hviske Fy Fabian når man smeller tåa i dørkarmen er litt tamt. Jeg bruker bare jævla/jævlig når det trengs, men faen, satan og helvete bruker jeg jevnlig. Herregud/dsjeez er min verbale . Jeg er en enkel sjel fra landet.

Tito: Jeg ville ha avvent den lille papegøyen med å gå rundt å rette på andre. Å være mammas utsendte moralske pekefinger vil neppe gi poeng i jevnaldermiljøet. Er det noe unger ikke kan fordra, er det besserwisserkids on a mission from Mum. Det er jo ikke sine meninger hun hevder, det er dine. Jge er ikke så glad i sånne unger selv heller, de er irriterende. Unger bør få slippe å "spille" en barnerolle som voksne ønsker seg. Hun bør få være seg selv med sin egen agenda.

Gammel 12-03-09, 09:07   #182
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herregud, jeg DÆVVER av den Pingu-filmen!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:12   #183
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg banner litt, men ikke så mye og det er temmelig situasjonsbestemt. Å hviske Fy Fabian når man smeller tåa i dørkarmen er litt tamt. Jeg bruker bare jævla/jævlig når det trengs, men faen, satan og helvete bruker jeg jevnlig. Herregud/dsjeez er min verbale . Jeg er en enkel sjel fra landet.

Tito: Jeg ville ha avvent den lille papegøyen med å gå rundt å rette på andre. Å være mammas utsendte moralske pekefinger vil neppe gi poeng i jevnaldermiljøet. Er det noe unger ikke kan fordra, er det besserwisserkids on a mission from Mum. Det er jo ikke sine meninger hun hevder, det er dine. Jge er ikke så glad i sånne unger selv heller, de er irriterende. Unger bør få slippe å "spille" en barnerolle som voksne ønsker seg. Hun bør få være seg selv med sin egen agenda.

Jeg ser virkelig ikke problemet med at hun sier til andre at det ikke er fint å si sånn. Det skjer ikke akkkurat så ofte at hun gjør det, tror hun har gjort det 2-3 ganger. Og jeg har ikke bedt henne gjøre det. Dette er noe hun har funnet ut på egenhånd. Hun har aldri hørt meg rette på andre, jeg har bare sagt til henne selv et par ganger at vi sier ikke sånn i vår familie.

Besserwissere kaller jeg heller dem som går hele tiden og retter på folk, og gjerne for flere ting enn et ord. Og hva om andre barn går rundt å sier ord som bitch, fuck you, og jævla og lignende ord, skal ikke barn da kunne si fra til dem at det ikke er fint å si sånn fordi de er besserwissere? Det blir bare for dumt.

Hvis vi hadde fått tilbakemelding fra skolen at hun plaget andre barn med å gå og stadig rette på dem, hadde det vært en annen sak. Dette har som sagt bare skjedd et fåtalls ganger. Det vet jeg fordi hun har fortalt meg det etterpå.

Gammel 12-03-09, 09:28   #184
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

JDet skjer ikke akkkurat så ofte at hun gjør det, tror hun har gjort det 2-3 ganger.
[...] Og hva om andre barn går rundt å sier ord som bitch, fuck you, og jævla og lignende ord, skal ikke barn da kunne si fra til dem at det ikke er fint å si sånn fordi de er besserwissere? Det blir bare for dumt.

[...]Dette har som sagt bare skjedd et fåtalls ganger. Det vet jeg fordi hun har fortalt meg det etterpå.

Hvis det er tilfelle burde du kanskje ha skrevet nettopp det i hovedinnlegget, du fortalte nemlig en litt annen historie da:

Vår datter på 6,5 år, går stadig rundt og forteller både lærere og medelever på skolen at dett er stygt å si sånn. Jeg er utrolig stolt av henne for å tørre å stå opp for sine meninger!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:31   #185
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besserwissere er usjarmerende, enten det er barn eller voksne. Så det så!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 09:43   #186
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å være mammas utsendte moralske pekefinger vil neppe gi poeng i jevnaldermiljøet. Er det noe unger ikke kan fordra, er det besserwisserkids on a mission from Mum.

Gammel 12-03-09, 09:56   #187
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis det er tilfelle burde du kanskje ha skrevet nettopp det i hovedinnlegget, du fortalte nemlig en litt annen historie da:

Ok, jeg overdrev nok en smule. Det er ikke så ofte, og hun er langt fra "on å mission from mum". Jeg har som sagt aldri bedt henne gjøre dette og jeg skjønner virkelig ikke problemet i at hun sier det og at dere omtrent kaller henne hjernevasket.

Om man har et barn som banner, eller et barn som ber noen la være å banne så er det egentlig begge deler som kommer fra foreldrene. At dere gjør min unge ut til å være verstingen fordi hun sier sin mening, i stedet for å velge å banne selv, er egentlig ganske latterlig.

Jeg vil heller si at det er flere som ikke liker å høre barn banne enn dem som ikke liker at et barn sier at banning er stygt. Et barn som banner er virkelig ikke fint, da snakker jeg ikke bare om herregud men alle ord som de lærer hos sine søte foreldre.

Gammel 12-03-09, 09:59   #188
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig enig i dette innlegget, men jeg tror allikevel det er vanskelig for barn som er så små å ha kun sine egne meninger. Det er jo somregel foreldrenes meninger og holdninger som gjenspeiles i barnas oppførsel.
De fleste av oss vil jo gjerne lære barna våre forskjellen på rett og galt, men oppfatningen av rett og galt kan jo variere fra foreldre til foreldre.

Forøvrig syns jeg det er stor forskjell på om barnet sier det ikke liker banning og om det konstant irettesetter andre for det andre måtte finne på å si. (Mulig dette ikke var så lett å forstå, men det hørtes veldig bra ut da jeg tenkte det …, før det kom ned på skjermen …! )

Gammel 12-03-09, 10:00   #189
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som menes er ikke så mye at hun er en "versting", Tito, men at vi ikke syns det å være besserwisser er noe å dyrke frem og være STOLT av, slik du gjorde i HI.

(Ellers har jeg tenkt litt og jeg tror kanskje at litt av den voldsomme motstanden mot innlegget ditt kom fra overskriften og "tonen". Det ble litt mye "ungdommen nu til dags, altså!!" Og det har vi kanskje ikke så lyst til å identifisere oss med, vi som ikke liker å bli oppfattet som gamle kjerringer. )

Gammel 12-03-09, 10:02   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg overdrev nok en smule. Det er ikke så ofte, og hun er langt fra "on å mission from mum". Jeg har som sagt aldri bedt henne gjøre dette og jeg skjønner virkelig ikke problemet i at hun sier det og at dere omtrent kaller henne hjernevasket.

Jeg tror det var fordi du ga inntrykk av at du mente at hun tenket selv når hun mente det samme som deg, men hvis hun ikke gjorde det så fulgte hun strømmen.

Gammel 12-03-09, 10:53   #191
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror det var fordi du ga inntrykk av at du mente at hun tenket selv når hun mente det samme som deg, men hvis hun ikke gjorde det så fulgte hun strømmen.

Selvfølgelig sier hun at det er galt å banne fordi hun har lært det hjemme, men slik er det med alle barn opp til en viss alder. Det tar mange år før man noen ganger finner ut at det foreldrene mener er ikke det samme som man selv mener. Jeg måtte i hvert fall flytte hjemmefra og bli eldre før jeg skjønte at Jahn Teigen og Jørn Hoel faktisk hadde noen ok sanger (selv om jeg aldri ville kjøpt en plate fra dem) og før jeg lærte meg at tanten min som var ekstremt sosial og en livsglad person faktisk var den mer normale i og min mor heller var den rare og sære. Mine holdninger til homofile og andre religioner har også endret seg drastisk etter jeg kom meg ut av mitt hjem - til det bedre altså. Og sånn er det med dere også og dere egne barn, det er jeg ganske sikker på. Dere hadde nok mange meninger som foreldrene deres hadde, og deres barn har mange av deres meninger. Vi prøver jo så godt vi kan og lære dem hva som er rett og galt. De endrer nok synet på mye, våre barn også, når de blir voksne, men enn så lenge så er mye av det de mener nå det samme som foreldrene mener. Og om de da lever etter det, og uttrykker det som sine egne meninger, må jo de bli møtt med respekt?!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det som menes er ikke så mye at hun er en "versting", Tito, men at vi ikke syns det å være besserwisser er noe å dyrke frem og være STOLT av, slik du gjorde i HI.

(Ellers har jeg tenkt litt og jeg tror kanskje at litt av den voldsomme motstanden mot innlegget ditt kom fra overskriften og "tonen". Det ble litt mye "ungdommen nu til dags, altså!!" Og det har vi kanskje ikke så lyst til å identifisere oss med, vi som ikke liker å bli oppfattet som gamle kjerringer. )

Jeg har aldri sagt at jeg har dyrket fram dette i henne, og ja, jeg er stolt av at hun uttrykker sine meninger. Som jeg skrev til glitterchick, så har hun selvsagt meningene sine fra oss. Men poenget er at jeg synes det er viktig å stå for sine meninger, og når hun blir eldre og får mer og mer sine meninger, håper jeg da hun har lært at det er viktig å ha egne meninger og tørre å si dem. Det er det jeg er stolt av og det skjønner jeg virkelig ikke hva som er negativt med.

Greit at tonen kanskje oppfattes som negativt av mange, men det er et fakta at banning er mer og mer vanlig i f.eks. tv. Og ord som ble ansett som banning før, blir ikke ansett som det nå. Greit at ordet herregud nok føles mest som banning av de som er kristne, men man har da rett til å ikke like ordet allikevel? Tror ikke muslimer hadde likt om vi ikke-muslimer gikk rundt og sa Allah hele tiden heller. Det har med respekt for andres religioner å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg er veldig enig i dette innlegget, men jeg tror allikevel det er vanskelig for barn som er så små å ha kun sine egne meninger. Det er jo somregel foreldrenes meninger og holdninger som gjenspeiles i barnas oppførsel.
De fleste av oss vil jo gjerne lære barna våre forskjellen på rett og galt, men oppfatningen av rett og galt kan jo variere fra foreldre til foreldre.

Forøvrig syns jeg det er stor forskjell på om barnet sier det ikke liker banning og om det konstant irettesetter andre for det andre måtte finne på å si. (Mulig dette ikke var så lett å forstå, men det hørtes veldig bra ut da jeg tenkte det …, før det kom ned på skjermen …! )

Det er nettopp dette jeg har prøvd å si, kanskje dere andre forstår det bedre ut fra Mississippi's innlegg enn mine. Hun går ikke konstant og irettersetter andre for alt mulig de sier som hun mener er feil. Hun sier bare banning er galt, som hun har lært hjemmefra, og det burde hun få lov til uten å bli kalt besserwisser.

Gammel 12-03-09, 11:07   #192
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun går ikke konstant og irettersetter andre for alt mulig de sier som hun mener er feil. Hun sier bare banning er galt, som hun har lært hjemmefra, og det burde hun få lov til uten å bli kalt besserwisser.

Vel, det er din egen klønete formulering som gjør at datteren din oppfattes som en besserwisser:

Vår datter på 6,5 år, går stadig rundt og forteller både lærere og medelever på skolen at dett er stygt å si sånn. Jeg er utrolig stolt av henne for å tørre å stå opp for sine meninger!

At du i et senere innlegg modererer deg og sier at du overdrev en smule er egentlig ganske trist, i og med at du gir datteren din en negativ egenskap hun (kanskje) ikke har.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:30   #193
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vel, det er din egen klønete formulering som gjør at datteren din oppfattes som en besserwisser:

At du i et senere innlegg modererer deg og sier at du overdrev en smule er egentlig ganske trist, i og med at du gir datteren din en negativ egenskap hun (kanskje) ikke har.

Det er også mye dere som legger mer i det enn det egentlig er ved å kalle henne besserwisser bare fordi hun sier at å banne er galt. Hvordan man kan kalle det for besserwisser skjønner ikke jeg.

Gammel 12-03-09, 11:35   #194
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er også mye dere som legger mer i det enn det egentlig er ved å kalle henne besserwisser bare fordi hun sier at å banne er galt. Hvordan man kan kalle det for besserwisser skjønner ikke jeg.

Det var jo du sjølv som skreiv at ho gjekk rundt og sa ifrå til både lærarar og medelevar at det var galt å banne. Det kallar eg besserwisser. Eg hadde også kalla det besserwisser om eit barn gjekk rundt og sa til medelevar og lærarar at ein blir feit av å spise sukker, eller at ein blir demonisert av å høyre på heavy metal.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:37   #195
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det var jo du sjølv som skreiv at ho gjekk rundt og sa ifrå til både lærarar og medelevar at det var galt å banne. Det kallar eg besserwisser. Eg hadde også kalla det besserwisser om eit barn gjekk rundt og sa til medelevar og lærarar at ein blir feit av å spise sukker, eller at ein blir demonisert av å høyre på heavy metal.

:deltar:

Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:40   #196
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

bare fordi hun sier at å banne er galt.

Jeg syns det er en viss forskjell på å moralisere over andres handlinger ved å si at det de sier er galt (noe som når det kommer til generell banning rett og slett ikke akkurat er opplest og vedtatt), og å si at man ikke liker at man kaller andre stygge ting, slik som man gjør med noen av eksemplene dine (bitch, fuck you). Sistnevnte vil jeg si er opplest og vedtatt at ikke er spesielt koselig å si til andre.

Slik du formulerte hovedinnlegget ditt så hørtes det ut som datteren din veldig ofte (noe som til stadighet betyr) irettesatte lærere og medelever ved den minste antydning til banning, kanskje til og med når de sa herregud, siden du oppfatter det som banning. Ikke at hun sa at man ikke skal kalle andre stygge ting.

Gammel 12-03-09, 11:41   #197
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jeg tror virkelig at barn i den alderen kan uglese jevnaldrende som forteller dem hva de bør eller ikke bør gjøre, hva som er rett og galt osv. Nå er jeg ingen tilhenger av banning altså, men jeg tror nesten jeg ville likt det dårligere om datteren min var en "besserwisser" enn om hun kom med et lite "herregud" innimellom.

Gammel 12-03-09, 12:00   #198
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Åååååå Jeg har fått en bås! Grilldress, harry, banning, enkel i toppetasjen og dårlig ordforråd -der har dere meg!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 12:07   #199
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Åååååå Jeg har fått en bås! Grilldress, harry, banning, enkel i toppetasjen og dårlig ordforråd -der har dere meg!

Åh, meg ... også ... ??

Gammel 12-03-09, 13:07   #200
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Standard

Nå har jeg sagt mitt i forhold til datteren min. Jeg mener det jeg gjør, dere mener det dere gjør. Det var ikke dette som var hovedpoenget mitt i diskusjonen og temaet, men har blitt en stor avsporing.

Det som er synd i slike diskusjoner er at alle motstandere skriker høyt, gjerne fordi de føler seg truffet. Mange av de som er enige holder det for seg selv. Man blir jo gjerne bare kritisert og bitt hodet av for sine meninger, og da er det kanskje mange som ikke velger å stikke hodet fram. Poenget med diskusjon er at jeg ikke liker at banning har blitt så vanlig at selv familieprogram og barne-tv ikke siler det ut lengre. Da snakker jeg ikke om et pip ved banning, men at folk selv tenker seg om før de banner på tv. Det føler jeg at har blitt litt borte de siste årene. Og så liker jeg heller ikke at herregud har blitt et vanlig ord som de fleste ikke anser som banning. Det var disse tingene som var grunnen for hi, ikke min datter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.