Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 13:05   #10
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

ingen kan si med 100 % sikkert om Gud eksisterer eller ikke.

Som tidligere nevnt, det er hos de troende bevisbyrden ligger. Så for meg er dette argumentet totalt ugyldig.

Jeg får derfor lyst å dra frem Bertrand Russels forestilling om "den himmelske tekanne". Altså, la oss si at jeg påstod det finnes en flyvende tekanne i porselen et sted mellom jorda og mars, altfor liten til å oppdages av noe teleskop. Ingen kan bevise at jeg tar feil. Og fordi den ikke kan motbevises, kan jeg si at det er uakseptabelt at folk tviler på dens eksistens. De fleste vil selvfølgelig si at jeg snakker tull- med rette.

Poenget er at bevisbyrden ligger hos de troende, det er de som skal sannsynliggjøre at gud finnes, ikke omvendt.

Og så lenge det ikke finnes noe som helst bevis for en slik svevende påstand, så finnes det ergo ingen gud. Nemlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.