Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag
Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Men jeg ser liksom ikke helt poenget med at barna skal bli vant til å se voksne drikker fra de er små? 
Tja, det er noen som hevder at det å se at voksne drikker med måte virker positivt inn på barna, siden de da får et positivt forbilde for alkoholkonsum. Jeg tror faktisk jeg kan finne en litt seriøs artikkel på det på nett også om du er spesielt interessert.
Selv drikker jeg ikke på den måten mange beskriver her. Mannen min drikker ikke vin (liker det ikke) og jeg orker ikke å drikke en hel flaske vin alene. Jeg drikker en god del øl nå på sommeren (jeg drikker ikke øl om vinteren), men helst munkholm. Jeg synes det smaker like bra og så er det praktisk å være i kjørbar stand. Barna min smaker litt hos meg også (de får ikke øl med alkohol, men alkoholfri øl får de.) Det som er litt komisk er at jeg nå har akkurat samme forholdet til alkohol og unger som faren min hadde. Han drakk heller aldri vin. Han var glad i øl, men drakk det så vidt jeg husker bare om sommeren. Men det kan godt hende det er en tilfeldighet.