|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagDet kunne ikke falt meg inn å sette meg bak rattet i det hele tatt etter inntak av alkohol, samme hvor lite. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagBarnebursdag i form av ungene fra skolen/barnehagen og få "ukjente" voksne, ville vært alkoholfritt. Men er det foreldre man kjenner og deres barn, er saken en helt annen. I første eksempel hadde jeg spart vinen til etter oppryddingen og etter at alle var gått hjem. I andre eksempel hadde jeg lett funnet frem vinflasken og kost meg sammen med de andre voksne, mens barna leker med sitt. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Passiv
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagTil snuppa sin 1 årsdag serverte eg pasta salat til dei voksne. Den laga vi klar tidleg på dagen. veldig greit. Hadde kylling fileet,bacon,paprika,løk,feta,tomatar,agurk blanda med pasta penne. Falt virkelig i smak blant dei voksne |
|
|
|
#105 |
|
Ustabil
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag
Ikke jeg heller. Men jeg tenker også som så: Hvis man av to glass vin har promille - slik at man anses uskikket til å kjøre bil - hvordan kan man da hevde at man er "upåvirket" og at ens atferd ikke endres? I alle fall er vel reaksjonsevnen nedsatt? |
|
|
|
|
|
#106 |
|
flisespikker
|
Promillegrensen i Norge er veldig streng (ikke at jeg har noe mot det), og i mange land kan man fint kjøre etter å ha drukket både ett og to glass. Det er sant at reaksjonsevnen går ned når man drikker, men jeg tviler på at evnen til å ta seg av barn blir vesentlig nedsatt om reaksjonstiden går opp med et halvt sekund eller så, selv om det kan være en livsfarlig margin i trafikken. (Jeg synes det er helt kurant at folk ikke vil drikke når de tar seg av barn, altså, men jeg synes ikke man er uskikket til det selv om man er over promillegrensen, eller av andre grunner er uskikket til å kjøre bil.)
|
|
|
#108 |
|
Ustabil
|
Enig i at bruken av ordet uskikket harmonerte dårlig i forbindelse med det å ta seg av barn. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Borte
|
|
|
|
#110 |
|
Absolut ateist
|
En venninne har kroniske, sterke smerter. Hun er aleneforelder, har ungene annenhver uke. De ukene hun har barna tar hun ikke sterke smertestillende. Selv om trenger det aldri så mye. Fordi hun blir rett og slett dopet av de.
|
|
|
#111 |
|
I mål
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg skjønner ikke hva promillegrensen for bilkjøring har med dette å gjøre i det hele tatt, men jeg tar ikke en slurk en gang når jeg skal kjøre, selv om kjøringen skjer flere timer etterpå. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
By the Sea
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag:Bidrar til avsporingen av debatten:
|
|
|
#113 |
|
I mål
|
Jeg er ikke interessert i å vurdere hvor raskt promille går ut av kroppen ift bilkjøring, jeg velger isteden å ha fullstendig nulltoleranse. Det samme gjelder forøvrig stort sett alle jeg kjenner. Kjører man drikker man ikke. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Borte
|
Stakkars venninnen din, så fælt hun må ha det.
|
|
|
#115 |
|
Fortynnet
|
Jeg har også måttet bruke sterke smertestillende tabletter i perioder, og har tatt meg av barna likevel. Jeg er helt sikker på at jeg hadde vært atskillig mindre skikket til å ta meg av barn uten medisinene, men med ekstreme smerter. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
villende
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagOg siden vi likevel er inne på bilkjøring - kjører du bil hvis du er veldig trøtt? Å være trøtt påvirker, på samme måte som alkohol, reaksjonsevnen. Og det er vel de færreste som ikke ville tatt seg av barna sine fordi de er trøtte. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
intro
|
Jo, det gjør du.
|
|
|
|
#119 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdagJeg tror dette har med vaner, omgangskrets og tradisjoner å gjøre. Og kanskje til og med hvor man bor?
|
|
|
#120 |
|
I mål
|
|
|
|
|