|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Jeg lar meg irritere …
Jeg er østlending, men mamma er fra en bygd ikke langt fra Songdal. Ho flyttet til østlandet før jeg ble født, og i mine ører snakker ho bokmål.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Songdalen i Sogn og Fjordane eller Vest-Agder? Det er nemlig to vidt forskjellige dialekter. Min venninne er fra Songdalen i Vest-Agder og snakker tilnærmet uforståelig
|
|
|
#3 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sogndal. I Sogn og Fjorane.
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne. Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne. - Jessica Sist redigert av Vanilja : 05-10-06 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er mange på østlandet som sier ho... Blant annet på den dialekt der jeg kommer fra.
|
|
|
#6 |
|
Ikke fullt så fin
|
Ja, det vet jeg. Var et dårlig eksempel.
|
|
|
#7 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Jeg lar meg irritere …Kom på en historie som ble fortalt på jobb. Før jeg begynte der hadde de innagt en pasient som noe spesiell. De sitter rundt frokostbordet og snakker. Så spør han om de vil gjette på hva som er det beste han veit, og som begynner på "s". Både de ansatte og de andre pasientene gjetter på harde livet, da han til slutt sier oppgitt. "Så dumme dere er, det er da sjøttkaker da vettu!"
|
|
|
#8 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke her i gården, her sier vi HU
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•´*•.¸(*•.¸♥Gutt 99-01 og 03♥¸.•*´)¸.•*´ Sist redigert av Michayla : 18-12-07 kl 16:43. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|