Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 00:18   #1
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi flyttet fra Stavanger til Vestlandet før jeg var året, så jeg er oppvokst her. Mamma snakker vestlandsk og pappa stavangersk. Jeg tar ikke etter han, men må passe meg for ikke å plukke opp enkelte stavangerord når jeg er der nede.....
Tror ikke jeg hadde klart å holde helt på min egen dialekt om jeg hadde flyttet.....

Jeg er østlending, men mamma er fra en bygd ikke langt fra Songdal. Ho flyttet til østlandet før jeg ble født, og i mine ører snakker ho bokmål.
Allikevel synes samboeren min at jeg har mange ord fra hennes opprinnelige dialekt.
Jeg sier ho i stedenfor hun, komt istedenfor kommet.(kommer ikke på flere i farta. ) Dette er jo ord som jeg er vant med å bruke og høre, så jeg legger ikke merke til det.

Men kava sogning blir jeg nok ikke. Selv om jeg elsker dialekten.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 00:47   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg er østlending, men mamma er fra en bygd ikke langt fra Songdal. Ho flyttet til østlandet før jeg ble født, og i mine ører snakker ho bokmål.
Allikevel synes samboeren min at jeg har mange ord fra hennes opprinnelige dialekt.
Jeg sier ho i stedenfor hun, komt istedenfor kommet.(kommer ikke på flere i farta. ) Dette er jo ord som jeg er vant med å bruke og høre, så jeg legger ikke merke til det.

Men kava sogning blir jeg nok ikke. Selv om jeg elsker dialekten.

Songdalen i Sogn og Fjordane eller Vest-Agder? Det er nemlig to vidt forskjellige dialekter. Min venninne er fra Songdalen i Vest-Agder og snakker tilnærmet uforståelig (mistenker at det er mer måten hun snakker på enn selve dialekta) Du mente Songdalen ved Balestrand i Sogn og Fjordane? Eller Sogndal?

Gammel 05-10-06, 16:11   #3
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Songdalen i Sogn og Fjordane eller Vest-Agder? Det er nemlig to vidt forskjellige dialekter. Min venninne er fra Songdalen i Vest-Agder og snakker tilnærmet uforståelig (mistenker at det er mer måten hun snakker på enn selve dialekta) Du mente Songdalen ved Balestrand i Sogn og Fjordane? Eller Sogndal?

Sogndal. I Sogn og Fjorane.
Er litt forskjell på de dialektene kan man si.

Sist redigert av Vanilja : 05-10-06 kl 16:19.
Gammel 05-10-06, 16:12   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble spurt om legimitasjon her om dagen

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:04   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier ho i stedenfor hun

Det er mange på østlandet som sier ho... Blant annet på den dialekt der jeg kommer fra.

Gammel 15-10-06, 20:21   #6
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er mange på østlandet som sier ho... Blant annet på den dialekt der jeg kommer fra.

Ja, det vet jeg. Var et dårlig eksempel.

Gammel 15-10-06, 20:30   #7
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Kom på en historie som ble fortalt på jobb. Før jeg begynte der hadde de innagt en pasient som noe spesiell. De sitter rundt frokostbordet og snakker. Så spør han om de vil gjette på hva som er det beste han veit, og som begynner på "s". Både de ansatte og de andre pasientene gjetter på harde livet, da han til slutt sier oppgitt. "Så dumme dere er, det er da sjøttkaker da vettu!"

Gammel 18-12-07, 16:38   #8
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det vet jeg. Var et dårlig eksempel.

Ikke her i gården, her sier vi HU
HO kommer fra Sandefjord, kun der jeg har hørt det (har familie der) og svigerinna mi fra Porsgrunn sier også Ho, men hun er den eneste fra porsgrunn jeg kjenner, så vet ikke om det er det de sier der.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 18-12-07 kl 16:43.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.