Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Opprinnelig lagt inn av tutta, her.
Jeg er ikke alene om å velge å ikke vaksinerer og jeg også vil bare det som er best for mitt barn. Og ikke vaksinere mener jeg er det riktige valget.
Men det 99 % av oss prøver å få deg til å innse, er at det du gjør er verken best for ditt barn eller andre. Vær så snill og les artikkel Nenne har henvist til. Den er skrevet av en som faktisk kan noe om dette. Jeg leser at du mener du har satt deg inn i problematikken, men du har rett og slett kommet fram til et skremmende galt svar. Jeg håper du ikke går rundt og misjonerer for synet ditt, for dine holdninger setter mange liv i fare.
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Hvis noen trenger enda mer info vedr. "ufarlige" barnesykdommer, er det bare å lese her.
Sitat:
Viktigere for meg er det at foreldre av friske barn bør føle det som et samfunnsansvar å vaksinere barna. For å hindre framtidige epidemier, må minst 85- 95% av befolkningen være fullvaksinert. Epidemier vil spesielt ramme dem som tåler sykdommen minst, dvs. barna som er så små at de ikke har begynt med vaksinene, de som har kroniske sykdommer, og de som har svekket immunforsvar, f.eks. barn med kreftsykdommer. Mange land setter langt større krav til samfunnsansvar enn Norge. I USA fikk ikke mine barn begynne i barnehage eller skole før de hadde alle vaksinene, og i et nordafrikansk land jeg har arbeidet i, måtte familien følge vaksinasjonsprogrammet for å få barnetrygd.